سلام 

میخواستم بدونم از بین خانم های محترم ، چند نفر با این سبک ازدواج موافقن . 

خوب حقیقتش اعتمادها نسبت به دهه های گذشته کم شده . پسران هم مثل قبل مسئولیت قبول نمی کنند و طبیعتاً قوانین ازدواج تا حدودی دستخوش تغییرات میشه ( هیچ چیز ثابت نیست ) ، من تصمیم دارم موقع ازدواج همه ی حقوق همسرم رو بدم ، حق اشتغال - تحصیل و طلاق جزو حقوق اولیه یه فرده ، اما مهریه ای تعیین نمی کنم . یعنی زیر بار مهریه نمیرم  . 

به جای مهریه ، حق نصف شدن مال رو ، امضا می کنم ، اونم در صورتی که یک وسیله رو مشترک بخریم ، سوال پیش میاد اگه خانم خونه دار بود و کار نمی کرد چی ؟ قطعا خونه داری کار پر زحمت و ارزشمندیه ، اگه خونه دار بود ، اموالی که بعد ازدواج به دست بیاریم نصف میشه . نفقه هم که قاعدتا بر عهده منه ، ولی اگه همسرم بی دلیل بخواد طلاق بگیره ، یعنی بی دلیلِ بی دلیل ، بالطبع چیزی بهش تعلق نمی گیره .

اعتقادات - کار کردن - درس خوندن - طلاق گرفتن و ... همه اش به خودش مربوطه ، دخالت زیادی تو پوشش اش هم نمی کنم .

در مورد بچه هم ، اگه فرزندی حاصل شد ، و کار به طلاق کشید . برای اینکه به روحیه بچه آسیب نرسه ، به مادرش می سپارم و خرج بچه رو خودم میدم ولی اگه اون خانم بخواد ازدواج کنه ، باید مدتی پیش من و مدتی پیش مادرش باشه و البته مادرش و همسر شون سلامت و امنیت بچه رو ضمانت کنند . بعد از جدایی هیچ وظیفه ای نسبت به همسر سابقم ندارم .

و در مورد خونه و ماشین و جهاز ، مثل سایر شهر ها ، سه تیکه ( تو شهر ما ) با پسر و بقیه با دختر ، خونه هم با پسر.

این بنظرم به عدالت و فمنیستی خیلی نزدیکه ، هر چند علاقه زیادی توش دیده نمیشه و سراسر تردیده ، بله . متاسفانه جامعه امروز ما غیر قابل اعتماد شده ، چه میشه کرد ؟ نه میتونی ازدواج نکنی نه میتونی اعتماد کامل کنی ، برای ازدواج هم ، اصلا سراغ فرد بالاتر نمیرم ، حتی اگه شغل پدرش از شغل پدر من بهتر باشه ( روحیه خودم در این مواقع حساسه ) ، و سراغ فردی هم سطح یا یک سطح پایین تر میرم . 

البته اگه از صمیم قلب عاشق دختری بشم قطعا شرایط فرق خواهد کرد . 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)