سلام

پسری هستم ۲۹ ساله، کارشناسی برق دارم و خدمت سربازی رو تموم کردم، بعد از خدمت و دانشگاه توی چند شرکت مختلف مرتبط و غیر مرتبط (کارگری ساده حتی ) با رشتم کار کردم ولی چون مقدار حقوق خیلی پایین بود (یک تومن) بیرون اومدم چون این مقدار حقوق فقط سر به سر کاری مخارج اولیه و نیاز های اولیه مثل خوراک و ساکن شدن میشد و اگه توی خونه پدری بشینم تازه یه جورایی از نظر اقتصادی بصرفه تر هم هست! چون از جیب هم بعضی وقت ها علاوه بر حقوق دریافتی باید خرج میکردم (برای همون هزینه های ضرروری و اولیه).

هیچ پس اندازی ندارم یعنی هر چی در آوردم خرج خوش گذرونی و ولخرجی هم نشده و خرج هزینه هام شده (محل هایی که کار تونسته بودم پیدا کنم شهر دیگه و دور از خونه پدری بود.) خونه و ماشین هم که ندارم.

کلا دیگه قید ازدواج رو هم زدم چون امکان پذیر نیست برام. اگه یه زمانی در آینده ها اوضاع اقتصادیم خوب شد سمتش خواهم رفت اگه تمایلی برام وجود داشته باشه ... ، من زمان زیادی رو دنبال کار گشتم که بتونم خودمو جمع کنم ولی پیدا نکردم .

حالا با توجه به شرایط و سنی که دارم میخوام دوباره برگردم سر درسم و ارشد بخونم، هزینه هاش رو پدرم میده که بدون دغدغه بتونم رو درس تمرکز کنم، رشتم رو دوست دارم و اگه وقت بذارم میتونم تخصص خوبی بدست بیارم ، شاید چند سال دیگه اوضاع کار و صنعت بهتر بشه.

بنظرتون برای سن و شرایط من و اوضاع کشور ادامه دادن تحصیل کار درستیه ؟

خواهشا نگید برو دنبال کار خوب و با درآمد بالا چون نیست . من هیچ سرمایه ای برای راه اندازی کار ندارم و مهارتم هم در حد فقط یه فارغ التحصیل کارشناسی بوده، میدونم اگه میرفتم دنبال یه حرفه و کاری که بازار خوبی داره و تو بازار کار یاد میگرفتم الان به درآمد رسیده بودم ولی الان که اون راه رو نرفتم، چکار کنم؟

الان برم تو یه حرفه شاگردی کنم یکی دو سال و یه کار یاد بگیرم بهتره یا برم ارشد بخونم و سعی کنم یه تخصصی بدست بیارم، حالا اگه تونستم کنارش یه جا هم شاگردی هم کنم چی؟

کلا غیر این راه ها راه بهتری و مسیر بهتری بنظرتون میرسه که ادامه بدم ؟

با تشکر از راهنمایی ها تون.


مرتبط:

ارشد بخونم یا برم سربازی؟، می ترسم بیکار بمونم

کاش مدرک ارشدم رو نداشتم که تو سرم بزنن

بعد از فارغ التحصیلی دنبال کار باشم یا ارشد حقوق بخونم؟

ادامه تحصیل دادن و گرفتن ارشد با اوضاع فعلی خوبه ؟

میشه در کنار کار، ارشد رو هم خوند؟

نمی دونم برم سربازی یا بشینم واسه ارشد بخونم

ارشد آزاد قبول شدم نمیدونم برم ثبت نام کنم یا نه!

هر چی راجع به ارشد میدونین لطفا بنویسید

ترم دوم ارشد کامپیوترم، برای پیدا کردن کار امیدوار باشم

در دوره ارشد چطور باید درس خوند ؟

برای رسیدن به درآمد، شاگردی کنم و یه حرفه یاد بگیریم یا برم ارشد بخونم ؟

ارشد کدام رشته ها بازار کار و آینده شغلی بهتری داره


مرتبط با کسب درآمد:

چه جوری باید به پول رسید از چه طریقی ؟

تجربیات شما در مورد کسب درآمد با سامانه ارسال پیامک

با رتبه ی تاپ کنکور میشه کسب درآمد کرد ؟

کسب درآمد از اینستاگرام و تلگرام

راههای کسب درآمد از نت

برای کسب درآمد بیشتر نیاز به مشورت دارم

با تجربه الان برگردید به سن 20 سالگی

پشیمانم چرا در 20 تا 25 سالگی ازدواج نکردم

در آستانه 27 سالگی فهمیدم که درانتخاب بعضی راه ها اشتباه کردم

چکار کنیم که بعد از 40 سالگی حسرت دوران جوونی رو نخوریم ؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟

راهنمایی در مورد کسب درآمد از برنامه نویسی

کسب درآمد از طریق وبلاگ یا سایت

کسب درآمد با دستگاه اسکاج بافی

کسب درآمد از خطاطی و خوشنویسی

بدون مدرک، از راه ترجمه میشه کسب درآمد کرد ؟

کسب درآمد از تایپ و ترجمه با استفاده از اینترنت

کسب درآمد از تعمیر خودرو های مدل بالا

با تافل 110 میشه کسب درآمد کرد ؟

بعد از انگلیسی، کدوم زبان رو برای یادگیری با هدف کسب درآمد پیشنهاد می کنید

کسب درآمد از اینترنت بدون داشتن تخصص خاص

میخوام یک ربات بزنم و ازش کسب درآمد کنم

میخواستم درباره ی شغل و درآمد صحبت کنیم

آیا شما برای درآمد بیشتر محل کار خود را تغییر داده اید؟

چه تخصّصی یاد بگیرم تا درآمد خوبی داشته باشم !؟

چطوری یه کاسبی ساده، بدون هزینه و با درآمد قابل قبول داشته باشیم ؟

درآمد زایی با آشپزی و شیرینی پزی در خانه

معرفی روش رسیدن به شغل و درآمد خوب ( برای آقایان )

معرفی شغل های پردرآمد بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی

چه جوری میتونم تو کمترین زمان بیشترین درآمد رو داشته باشم

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

از رشته ی مهندسی کامپیوتر میشه درآمد خیلی بالایی کسب کرد ؟

می خوام با اینترنت درآمد کسب کنم

میشه از راه آموزش فلوت و سه تار به درآمد رسید ؟

از نظر درآمد تدریس زبان بهتره یا مهمانداری هواپیما ؟

در ایران برنامه نویسی plc درآمد داره؟

می خوام با کار ترجمه ی کتاب درآمد زایی داشته باشم

آینده شغلی و درآمد رشته نرم افزار بهتره یا سخت افزار ؟

اگه کارت مربیگری ایروبیک دستم بود ،الان منبع درآمد خوبی داشتم

می خوام در کنار خانه داری و بچه داری یه منبع درآمد هم داشته باشم

چطوری یه کار خوب با درآمد مناسب پیدا کنم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)