سلام

پسری حدودا سی ساله هستم که یک مورد خواستگاری رفتم ... بعد از چند جلسه صحبت با خانواده دختر و خود دختر خانم (خواستگاری سنتی) من و دختر خانم از نظر ظاهری و تمامی معیار ها همدیگه رو پسندیده و قبول کردیم ...

اما شرایط من برای ازدواج مناسب نیست یعنی خونه و ماشین ندارم و کاری که در شهر دور استخدام شده بودم رو به خاطر اینکه در گفتگو ها خانواده دختر گفتن تمایلی به زندگی دخترشون در اون شهر ندارن رها کردم و فعلا بیکارم تا کار پیدا کنم، البته توانایی پدرم برای کمک و پرداخت هزینه های شروع زندگی خیلی خوبه و پشتیبان من هستش که به همین حساب اقدام به ازدواج کردم.

اما پدر دختر خانم در یکی از جلساتی که خانواده ها دور هم جمع بودن گفت من فکر نمیکنم این پسر (یعنی من) در آینده بتونه خرج زندگی و حداقل درآمد برای یک زندگی رو برای دختر من فراهم کنه ... ( من مهندسی خوندم،خدمت تموم کردم و اهل کار و دنبال کارم).

خلاصه شرط گذاشت که اگه میخواید که وصلت سر بگیره پدر داماد باید نصف مهریه رو متقبل بشه بر عهده بگیره و یا حداقل صد میلیون از مبلغ کل مهریه بر عهده پدر داماد باشه که اگه پسر نتونست در اینده حداقل درآمدی داشته باشه من این صد میلیون رو بذارم تو بانک و از سودش یه حداقل درآمد برای زندگی دخترم تامین کنم.

استدلالش این بود که هر چی مهریه پسر قبول کنه چون خودش هیچی نداره فردا که به مشکل خورد دختر منو میاره درخونه تحویل میده و میگه هیچی هم ندارم که بدم و وقتی مهریه هزار سکه هم که باشه وقتی وجود نداره یعنی هیچی نیست !

حقیقتش من اصلا با این صد میلیون و حتی نصف مهریه که پدرم بخواد بر عهده بگیره مشکل ندارم و پدرم هم حاضره اینو قبول کنه ولی هر چی فکر میکنم این رفتار پدر دختر خانم رو نمیتونم قبول کنم، یعنی وقتی پدر من حاضره صد میلیون پول پرداخت کنه چرا باید پول رو بدیم یکی دیگه تا اون از سودش خرج زندگی من و دخترش رو بده ، یعنی ما خودمون نمیتونیم این کار رو بکنیم؟ و ما با وجود داشتن این پول از گشنگی خواهیم مرد یا آواره خیابون ها خواهیم شد و از پول خودمون استفاده نخواهیم کرد؟

به نظرتون اگه پدر من صد میلیون رو بریزه بحساب من و من برای خاستگاری جای دیگه ای بریم که من صد میلیون نقد تو حسابم هست که یه حداقل درآمد تصمین شده هر ماه به حسابم بیاد بهم زن نمیدن؟ (دنبال کار دیگه هم باشم!!).

به نظرتون این شرط رو قبول کنیم یا غیر منطقیه؟ کلا نظرتون در مورد این شرط و صحبت های این پدر دختر خانم چیه؟ شما باشید بهتون بر نمیخوره که در جمع جلو همه بهتون بگن فکر نمیکنم بتونه حداقل خرج یه زندگی رو در آینده بده ...؟ 


مرتبط :

به نصیحت های والدین، جامعه و دوستان گوش نکنید، هر چه زودتر ازدواج کنید!

از بی همسری خسته شدم

سوال از دهه شصتی هایی که چشم انداز روشنی ندارند

ازدواج حلقه گمشده بعضی ها

نمیتونم که تا 60 سالگی عفت پیشه کنم

خواستگار 38 ساله م به زور اطرافیان اومده جلو

کی قراره به یه زندگی خوب برسم ؟

خسته شدم، هر جا میرم همه میگن چرا زن نمیگیری ؟

بخدا منم دوست داشتم ازدواج کنم

سن ازدواج هر چی میره بالاتر انسان سختگیر و ریزبین میشه؟

پسر 32 ساله ی صفر کیلومتر بی عرضه است ؟

رسومات دردسرساز و بی فایده ازدواج رو بشکنیم

چرا بعضی ها ازدواج رو یه غول وحشتناک می بینن ؟

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

ائمه تاکید کردن به ازدواج آسان اما انگار گوش ما بدهکار نیست!

با آسون کردن شرایط ازدواج به خودمون کمک کنیم

اگه دختران و پسران در سنین پایین عقد کنن چه مشکلاتی داره ؟

کاش عقاید مردم جامعه طوری بود که بچه هاشون زود ازدواج کنن

ترس از ازدواج ، یکی از مشکلات ازدواج آسان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای پسران) (۷۰ مطلب مشابه) مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه) ازدواج و مسائل درک نشدگان (۱۰۲ مطلب مشابه)