سلام

حدود سه سال پیش در یه کارگاهی کار میکردم که حق و حقوق و بیمه من رو ندادن و دو ماه مانده به عید منو اخراج کردند. حقوقم منظوم عیدی و سنوات به مدت سه سال و حق بیمه به مدت یکسال بود. 

بنده شکایت کردم که با اعتراض کار فرما و خودم که کم حساب شده بود به جلسه دوم یعنی جلسه حل اختلاف رفتیم ، توی جلسه هیات حل اختلاف که رفتیم بنده مدارکم کامل بود و کارفرما هیچ مدرکی نداشت و حتی به بنده تهمت زدن که رسید ها و مدارک رو بنده از دفتر برداشته ام ! بدون کوچکترین مدرکی این حرف رو زدن !

بعد از تمام شدن جلسه ،کارفرما بعد از من از جلسه بیرون اومد که این مورد منو نگران کرده که آیا امکان داره کارفرما پیشنهاد رشوه به مامور قانون کار بده و رای رو بر علیه من تنظیم کنه ؟ چون من تمام مدرکی که ایشون هیچ حق و حقوقی به بنده پرداخت نکردن رو ارائه دادم ، و کارفرما هیچ مدرکی علیه من نداشت ( چون دستش به جایی بند نیست احتمال اینو میدم که به مامور پیشنهاد بده که علیه من رای صادر کنند ) . 

البته هنوز یه ماهه دیگه رای اعلام میشه ، و اگه رای مطابق با حق من نباشه باید برم دیوان عدالت ، حالا سوال من از دوستان اینه؛ 

1. آیا احتمال داره کسی مامور قانون کار رو جذب کنه (رشوه) ؟

2. آیا بعد نتایج که توافق نشه من اعتراض بزنم برم دیوان عدالت اون جا دیگه خبری از رشوه هست یا نه ؟

3. آیا اگر حق رو به بنده بدن کارفرما چقد میتونه مقاومت کنه در پرداخت نکردن حقوق من

با تشکر فراوان از همه دوستانی که بنده را راهنمایی میکنند. 


مرتبط:


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
سوالات حقوقی (۳۹ مطلب مشابه)