سلام

سوالم از افراد پر توقع ، خصوصا بعضی از دخترهاست ، تو ایران جا افتاده پسر باید بالاتر باشه که به نظرم بی اساسه ، جفت باید یکسان باشن ، و خوب این نظر منه . با این حال بعضی ها توقعاتی دارن در حالی که خودشون اون شرایط رو ندارن ، کار و خونه به نظر خود من توقع زیادی محسوب نمیشه و منطقیه ، ولی مادی گرایی بیش از حد ، و نگاه مزایده ای به ازدواج بین خیلی ها دیده میشه ، که فُلان پسر پولدار تر بهتر ، فُلان دختر زیباتر بهتر . 

یعنی صد سال سیاه زیر بار همچین ازدواجی نمیرم ، و تا اطمینان نداشته باشم که به کسی علاقه دارم ، و اونم بهم علاقه داره ، ازدواج نمی کنم ، مشخصه رابطه از روی میل جنسی زود گذره و یکی از دلایل طلاق همینه . 

ازدواج یا باید عاقلانه باشه ، یا عاشقانه و در موارد کمتر پیش میاد تلفیقی از جفتش باشه ، من خودم عاشقانه رو دوست دارم ، و البته از دید عاقلانه کمتر به این موضوع نگاه میکنم اما بالاخره نگاه عاقلانه هم دارم ، مثلا ۴۰ درصد عقل و ۶۰ درصد احساس ، سنم ، برای این بحث ها کم نیست و از روی احساس نظر نمیدم ، ۲۷ سالمه . 

از بحث خارج نشم ؛ 

این سوال منه ، توقعاتی که از طرف تون برای ازدواج دارید رو ، خودتونم دارید ؟ یا معادلش رو دارید ؟ به طرف تون حق میدید همون توقعاتی که شما دارید رو داشته باشه ؟ هر چیزی که باشه ، از وضع مالی خوب ، تا گذشته ، تحصیل ، ایمان و اخلاق ، قد و جایگاه اجتماعی و غیره ، وقتی یک طرف سخت گیری میکنه چرا طرف مقابلش نکنه ؟ چرا جا افتاده یک طرف بالاتر باشه .

حرفم اصلا غیر منطقی نیست . ممکنه تخریب شخصیت کنید ، بحث رو عوض کنید ، با عصبانیت پاسخ بدید ، ولی نمی تونید اصل موضوع رو عوض کنید . خوشحالم که مادی گرایی داره دو طرفه میشه و جنس مغلوب به حقوقش پِی برده . مادی گرایی یا برای دو طرف یا هیچ کدوم .

سوالم اینه ) آیا به طرف تون حق میدید توقعات مشابه شما داشته باشه ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)