سلام 

یه مطلبی میگم امیدوارم دربارش فکر کنین . اینکه ما واقعا فرهنگ ازدواج مون اونی که باید باشه هست یا نه ؟

منظورم سن ازدواج و نگرش مون به ازدواجه اینکه مثلا بگیم آره اینا بچه هستن بذاریم سی سال شون شد ازدواج کنن، به طور طبیعی میگین سن بلوغ 15 ، اینکه هیچی  ولی حرف من اینه فاصله سن بلوغ تا سن ازدواج درسته ؟  غیر نرمال نیست به نظرتون ؟

اینکه بیام بگیم آره پسر باید سربازی بره ،خونه داشته باشه ، شغل دولتی داشته باشه، ماشین داشته باشه ، از یه پسر نه 15 ساله میگیم 25 ساله توقع درستیه ؟ شما  همین آمریکا هم در نظر بگیرین  پسر 25 ساله اون جا همه چی تمامه ؟ تا جایی که من خبر دارم اکثرشون درگیر کالج و ... ، یه تعدادشون گیر مشاغلی مثل کار تو مک دونالود و اینا هستن .  

چه خوش مون بیاد چه نیاد  اتفاقی بخاطر همین فرهنگ اشتباه داره رقم میخوره، از بودن روابط نامشروع تا شکست عشقی و آمار خودارضایی .

چند وقت پیش یه گزارش دیدم که گزارشگر به مادر میگه شما بچه تون یه نیاز داره  , یه نیاز کاملا طبیعی مقدس نه انحرافی  , چه برنامه براش دارین برا ازدواج کاری مکنین؟ میگه نه من مخالف ازدواج زیر بیست پنچ هستم بعد گزارشگر میگه تا بیست پنج چیکار کنه؟ این مادره میگه یه حد وسطی داشته باشه اینا ((( منم گفتم منظورش از حد وسط چیه دیگه ؟! )) بعد مادره گفت در حد سلام احوال پرسی اینا داشته باشن گزارشگر میگه یعنی بچه تون چند سال بیاد بگه سلام  , سلام , ... ! مادره میگه نمیدونم تا حالا بهش فکر نکردم،  سعی میکنم از این موضوع فرار کنم . 

یعنی ببین  نگرش مون تخیلیه ، نه اسلامیه نه انور آبی . 

انور آبی این مساله براشون حل شدست  این جور روابط دوستی براشون جا افتادست نه مثل ما بین زمین آسمون گیر کردیم نه روابط دوستی قبول داریم (( منم ندارم )) نه ازدواج تو سن که نیازه.

در اسلام میگن و حدیث  هست که ازدواج تو همین سنین زیر بیست پنج باشه  یه حدیث معروف میگه که هیچ چیز نباید جلو ازدواج بگیره حتی فقر .  

حالا شما بیا به من بگو فرهنگ ازدواج ما چطوریه؟ اسلامی که ابدا نیست انور آبی هم که نیست چون انور آبی ها روابط دوستی قانونی میدونن . 

سرمون مثل کبک کردیم توو برف  , ولی شما میبینین خودتون با کسی نبودین تا حالا (( منم نبودم )) بگیم خب تقوا پیشه کنن ،منم میگن اره تا حدودی میشه ولی از یه جایی بعد میزنه بیرون اونم برا یه جامعه ای که چندین میلیون جوون داره نسخه درستی برا جوونا نیست . 

شما حتی در نظر بگیرین دلار بشه 1000 تومن کار فراوون بشه خلاصه کشور گل بلبل بشه آیا ازدواج یه پسر 22 اینا رو به رسمیت میشناسن ؟ زمان جنگ با اینکه جنگ بود وضعیت نا معلوم بود دختر پسرا توو همین سنین ازدواج میکردن . 

الان خب به لطف فرهنگ کمال گرایی جامعه سن ازدواج رفته توو چهل ...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)