سلام 

دختری ١٨ ساله هستم و امسال کنکور اولم بود ، با وجود اینکه همیشه تو مدرسه عالی بودم و درسخون ،‌ اما سال آخر کلی مشکلات شخصی و خانوادگی و مریضی خودم و عدم اعتماد به نفس و ترس از شکست و ... ،‌ همه و همه دست به دست هم دادن و رتبم شد ١٨ هزار منطقه ٣ و تراز ٧٥٠٠ . منی که تو آزمون ها زیست رو ٦٠-٧٠ میزدم زیست کنکور رو ٢٥ زدم!  ‌به هر حال انتخاب رشته کردم و فقط چند تا پیراپزشکی اطراف شهرمون که دولتی بودن رو زدم و قبول هم نشدم. 

دو روز بعد مردود شدنم دوباره شروع کردم و تا اول آبان مستمر درس خوندم و واقعا هم از درس خوندنم لذت میبردم تا اینکه ‌شب ١ آبان داشتم نگاه تلویزیون میکردم و داشت یه فیلمی نشون میداد، طرف فیزیوتراپیست بود و مجبور بود در طی روز کلی آه و ناله معلولان بیچاره و تصادفی ها رو تحمل کنه و بدون توجه به اشک اونا کارش رو ادامه بده . 

از قضا هدف منم فیزیوتراپی بود (نمیدونم هنوز هست یا نه!)‌ و دیدن این فیلم باعث شد من به فکر فرو برم، چون من روحیه فوق العاده حساسی دارم و از خون و مریضی و بیمارستان حالم بهم میخوره، اگر نه بابام میخواست پرستاری آزاد بزنم که احتمالا شهرهای کوچیک رو میاوردم ولی من واقعا روحیه پرستاری رو ندارم . حالا میبینم کار فیزیوتراپی هم اگر چه با خون سر و کار نداره ،‌ ولی به هر حال باید یک عمر طاقت درد کشیدن مریض رو داشته باشی که من اصلا این طور نیستم، دچار سردرگمی شدم .

از اول آبان تا الان اصلا درس نخوندم چون حس کردم دیگه هدفی برای جنگیدن ندارم، دوست صمیمیم همیشه بهم میگفت بهترین شغل برای تو دبیری زیست یا شیمی یا زبانه چون توی این رشته ها اصلا با مسائلی که بالاتر گفتم اذیتم میکنه رو به رو نیستم و ضمنا علاقه ای  هم که به علوم پایه دارم میتونه از این طریق ارضا بشه .

از یه طرف میدونم درآمد فیزیو واقعا از معلمی بیشتره و از طرفیم محاسنی از معلمی مثل استخدام قطعی ‌و عدم قرار گیری در جو بیمارستان و کار نسبتا سبک تر و اینکه میتونم واقعا اگه ازدواج کردم به زندگی شخصیم هم برسم نظرم رو خیلی زیاد جلب کرده و بین این دو تا رشته گیر کردم . 

شما اگه جای بنده بودید چه انتخابی میکردید که بعدا پشیمون نشید ؟ علت اصلی که مسئله ام رو اینجا عنوان کردم اینه که  آدم های روشنفکر و تحصیل کرده ای تو این سایت هستن که میتونن راهنماییم کنن تا یکی از مهمترین تصمیمات زندگیم رو بگیرم .

ببخشید خیلی حرف زدم 


مرتبط با رشته فیزیوتراپی:

رشته فیزیوتراپی قبول شدم، میشه پولدار شد با این رشته؟

پرستیژ داروسازی از پزشکی و دندانپزشکی و فیزیوتراپی کمتره؟

پزشکی ، دندان پزشکی، بینایی سنجی یا فیزیوتراپی ؟

بین فیزیوتراپی و بینایی سنجی کدوم یکی آینده ی بهتری داره؟




برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه) آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه) تحصیل در دانشگاه فرهنگیان (۳۹ مطلب مشابه)