سلام عزیزان

این چند وقته که با این وبلاگ آشنا شدم چیزی نظرم رو به خودش جلب کرد و اونم موج ناامیدی توی ما جوون هاست. بخاطر ازدواج و شغل و ... به نظرم روح آزرده نسبت به جسم آزرده نگران کننده تره و از طرفی خودم به شخصه تا الان کسی رو بدون مشکل ندیدم.

اما به نظرم اینکه مشکلات باعث شده ناشکری کنیم و بگیم که با خدا قهریم درد بزرگیه. نه برای خدا! بلکه برای خودمون. یعنی فقط خودمون هر روز بیشتر و بیشتر غرق میشیم. این جملات چکیده ای از دو صفحه کتاب راز شکرگزاری هستش :

همسر پیامبر با شنیدن صدایی از خواب بلند میشن و میبینن که حضرت مشغول عبادت خدا هستن اون هم با اشک. ایشون صبر مکنن تا نمار حضرت تموم بشه و بعد بهشون میگن: چرا انقدر خودتون رو خسته میکنید؟ چرا انقدر نماز میخونید؟ خدا همه گناهان شما رو بخشیده. مگر خداوند به شما وعده بهشت نداده است؟ پس دیگر برای چه انقدر اشک میریزید و عبادت میکنید؟ پیامبر فرمودن که درسته که خدا به من وعده بهشت داده اما آیا من بنده شکرگزاری نباشم؟ آیا نباید در مقابل این همه نعمتی که خداوند به من داده تشکر کنم؟

وقتی تو بخاطر تشکر از خدا نمار میخوانی و به سجده میروی بطور ناخوداگاه به نعمت هایی که خدا به تو داده است توجه پیدا میکنی. به داشته هایت در زندگی فکر میکنی. مثبت اندیش میشوی و دیگر هیچ گاه به نداشته هایت و کاستی ها فکر نخواهی کرد.

ماها وقتی یه کسی یه کار کوچولو برامون میکنه صد بار ازش تشکر میکنیم که مبادا طرف فکر کنه ما بی معرفتی کردیم. اما خدای ما هزاران هدیه به ما داده ولی ما ...

بیایم یخورده بنده با معرفتی برای خدا باشیم تا حداقل خودمون آرامش بگیریم ، خودم تجربه کردم و نتیجه گرفتم. الان که به اون روزای بی معرفتیم فکر میکنم خجالت میکشم.

به امید عاقبت بخیری همه شما، از طرف یه بنده سر تا پا تقصیر خدا


در مورد ارتباط با خدا:

احساس میکنم سیم ارتباطیم با خدا قطع شده

هیچ وقت از خدا نا امید نشید

نا امیدی نتیجه امیدوار بودن به غیر خداست

آیا برای خدا بی ارزشم ؟

من از خدا یه معجزه می خوام

این جور قرار گذاشتن ها با خدا خوبه ؟

خدا فدات شم

خدایا، خیلی دوستت دارم

تجربیات شما از امدادهای خدا در موقعیت های سخت

وضعیت خوبی ندارم ولی امیدم خداست

به خدا خوش‌ بین باش

خوبه که خدا رو دارم

کافیه همه چیز رو بسپاریم به خدا

چطوری خدا رو تو زندگی اصل قرار بدیم ؟

چه جوری دلم و متصل کنم به خدا ؟

در مورد خدا برام حرف بزنید

قلبم شده جایگاه مهر خدا

پله پله تا ملاقات با خدا

باید چیکار کنم تا خدا تو زندگیم پر رنگ تر شه؟

من دوست دارم خدا رفیقم باشه

خدایا داده و نداده ات رو شکر

دقیقا نمیدونم چی شد که مشتاق خدا شدم

قدر سلامتی تون و بدونید خدا رو هم شکر کنید



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)