سلام

پسری هستم ۲۵ ساله ، من پسری روشنفکر ، اهل منطق ، و آرام هستم ، اما معتقدم غیرت جوهر مرد هست ، حیا حقیقت زن هست ، و من مرد و زن رو در ابتدا با این دو ویژگی تعریف می کنم ، اما متاسفانه وقتی می بینم خانم ها به اسم آزادی خواهان بی غیرتی هستند دلم می گیره و ناراحت میشم .

بنده غیرت رو به این شکل تعریف می کنم :

مرد باید لوازم رفاه و آرامش رو برای همسرش فراهم کنه ، در صورت تمایل همسرش به کار ، باید از محیط کار مطلع باشه ، اجازه سفر دور به صورت تنها ، بخاطر دلایل فراوان رو به همسرم نمیدم ، همسر از حق تحصیل بر خوردار هست ، پوشش خانم باید موقر باشه ، مرد باید به نوامیس دیگران احترام بذاره ، و از همسرش هم انتظار داشته باشه که با دیگر مرد ها سنگین رفتار کنه ، طبق روایات ، مرد باید برای همسرش به خود برسه و مهربون باشه ، همچنین حق طلاق ، دست مرد هست ، و به تعدد ازواج و صیغه اعتقاد ندارم ، اما در مهمانی ها به همسرم راحتی میدم ، گرچه باز هم نمیتونم قبول کنم جلوی برادرم یا داماد شان سر برهنه باشه، همسر من نباید از من بترسه ، بیرون اجازه هر کار عادی ، از جمله ورزش ، شاد بودن و هر چیز دیگه ای رو داره ، اما با سه شرط :

۱- دوستان همسرم باید افراد سالمی باشند

۲- همسرم نباید تنها به جا های خلوت بره

۳- همسرم شب نباید تنها بیرون باشه

همسر من آزادی بیان داره ، امور منزل با خودشه ، در کار ها به من مشورت میده ، و همچنین هر زمان خواست می‌تونه از حساب پول برداشت کنه ، اما یک تبصره مهم وجود داره ، اون هم اینکه ، دختر باید خودش عاقل ، و با حیا باشه تا این شرایط رو بپذیره ، و قطعا دختر اصطلاحا روشنفکر (!) این شرایط رو شاید قبول نکنه .  

آیا خانمی هست که با تفکرات من موافق باشه و تمایل به چنین همسری داشته باشه ؟ 


مرتبط :

قبلا شوهرم روم غیرت داشت ولی الان ...

چطور میشه یه مردی رو غیرتی کرد؟

چیکار باید کرد که مردونگی و غیرت دوباره تو جامعه پر رنگ بشه؟

جواب خانم هایی که میگن چرا مردها بی غیرت شدن ؟

آقایون، چرا بعضی از هم جنساتون بی غیرت شدن؟

فرق حسادت با غیرت تو آقایون چیه؟

شوهرم خیلی غیرتی هستند

من یه پسر مذهبی و غیرتی ام


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)