سلام

من یه دختر ۳۰ ساله بدون خواستگار هستم. سوالی که مدتی ذهنم رو درگیر کرده که خانواده چقدر در مجرد موندن دختر و پسرا میتونه موثر باشه ؟ من خودم تا این سن هنوز آرایش نکردم. یعنی اصلا بلد نیستم. یعنی کسی نبوده که ازش یاد بگیرم. مادرم تو عمرم یک بار هم ندیدم آرایش کنه و اصلا وسیله آرایشی نداشته تا حالا. خواهرم هم همین طور. تو لباس پوشیدن هم همیشه فقط ساده بودم. تو دوران مدرسه و دانشگاه هم همیشه فقط با دخترهای عین خودم دوست میشدم. دخترهای بی نهایت ساده که هیچ وقت دیده نمیشن. 

اما حالا دارم با خودم فکر میکنم اینکه من هیچ وقت یه دختر واقعی نبودم مقصر کیه ؟ ما از نظر مذهبی معمولی هستیم یعنی هیچ وقت واسه آرایش نکردن تحت فشار پدر و برادر نبودیم اما کسی هم نبود بهمون یاد بده و بگه دختر باید به خودش برسه. وقتی خودم رو با دخترهای فامیل مقایسه می کنم مثلا دختر عمه هام میبینم که اونا مادرشون در زمان نوجوانی چقدر بهشون میرسید و این طوری پرورش شون داد تا دختر باشن و همیشه تو چشم جمع ،واقعا به خاطر داشتن چنین مادری متاسف میشم. 

به نظرتون من خودم مقصر بودم که هیچ وقت دیده نشدم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه) ازدواج و مسائل گوهران کشف نشده (۱۳۳ مطلب مشابه) چرا خواستگار ندارم (۶۷ مطلب مشابه)