سلام

قبل از هر چیز تشکر کنم از شما خانواده برتری ها  چون منه نوعی با این سن و سال خیلی چیزها رو واقعا نمیدونستم و از این وبلاگ یاد گرفتم .

یکی از این موارد ؛

پست هایی بود که آقایان از انتخاب شون پشیمون شده بودن و منو خیلی منو به فکر فرو برد . ( پست هایی که آقا ، دختر خانم رو اول پسندیده اما بعدش دو دل شده و به دلش ننشسته ) !!! اونم آقایان مثبت و مقید ، ( نه اینکه بگیم خوب دلیلش دختر بازی و روابط متعدد و تنوع طلبی بوده ) . 

این پست ها زیاد بودن همه شون الان یادم نیست ، واقعا برام عجیب و وحشتناکه چطور یک پسر موقع خواستگاری دختر رو می پسنده ، اخلاق و رفتار و سطح خانواده همه اوکی هست اما بعد عروسی از اندام و چهره خانمش ناراضی میشه ؟

چی میشه که آقایان اول دختر رو می پسندن و بعدش نمی پسندن ؟ یعنی شک میکنن به انتخاب شون ؟ آیا معیار های ظاهری شون عوض میشه ، آیا دختر خانم قیافه شون مخفی میکنه با آرایش و اندامش رو با پوشیدن لباس زیرهای خاص می پوشونه ؟ 

دلیل آخری در اون پست دلیل اقای سوال کننده بود . آقا گفت روز خواستگاری دختر خانم آرایش کرده بود و سفید تر از واقعیت نشون میداد و اندامش هم چون لباس زیر و مانتو خاص پوشیده بود بزرگتر دیده میشد.

خوب این یک چیزیه که دختر مقصره اما بعدش چی ؟  دو سال عقد بودن رفت و آمد کردن دختر خوب بوده ، بعد روز عروسی به بعد قیافه اش غیر قابل تحمل میشه ؟ 

یک موضوعی که آقا گفت بدن خانم از چهره اش تیره تره ! و اینو فقط روز اول بعد عروسی تونسته بفهمه و تو ذوقش خورده ! 

حالا سوال من اینه:

منه دختر اگر قسمتی از بدنم تیره تر باشه یا هر نقص و عیبی از بدنم که حتی فکرشم نکنم ممکنه تو ذوق طرف بخوره، چطوری اینو بیان کنم ؟ بعد از خواستگاری ؟ 

اگر واقعیتش رو بگم به راحتی و رک بزنه زیرش و به هم بخوره و خوب شانس بیارم اما  ممکنه  هم مثل پست 14276 ، تو رو دربایسی یا ترحم یا بی خیالی یا هر چیزی که  باعث شه پسر فکر کنه ، چون بقیه معیارهاشون رو دارم از این صرف نظر کنه و بگه اهمیت نداره ، قبول کنه ولی بعد عروسی دوباره بخوره تو ذوقش و ماجرا بشه مثل داستان زندگی این دو تا پست. تحمل زوری بدون علاقه بدون کشش !

الان ما دختران باید چکار کنیم که اسیر تغییر سلیقه لجظه ای خواستگارمون نشیم ؟ چکار کنیم که هر لحظه تو چشم اونا یک جور دیده نشیم ؟ اصلا گیریم مشکل از آقایان باشه ، حالا ما چکار کنیم که پیشگیری بشه و در دام این تردید اونا نیفتیم و بدبخت نشیم؟

اومدیم روز خواستگاری آرایش نکردیم و چهره واقعی مون رو نشون دادیم و اونم پسندید حدودی ،  با اندام و رنگ بدن و بقیه اندام ها چکار کنیم ؟ اگر بعد از عروسی خورد تو ذوقش چه کنیم ؟ به نظرتون اینکه عقد کنن دو طرف و محرم باشن و اندام و بدن همو ببینن بعدش پسر به خاطر مهریه و بقیه موارد جامعه مجبور به عروسی بشه آیا این زندگی لذت داره ؟ زندگی که توش کشش و لذت دو طرفه نباشه ارزش داره ؟ حالا شرع به آقا اجازه داده بره یکی دیگه هم بگیره این وسط  گناه منه دختر خودش چیه ؟ 

شاید راه حل تون این باشه که بگه بگید تو خواستگاری صیغه محرمیت بخونید تا  بدن تون رو ببینه  بعد اگر تو ذوقش خورد بهم بزنید ، اما به این فکر کنید که  این وسط اعتماد به نفس و روحیه منه دختر که داغون میشه من دیگه چطوری اعتماد کنم و کشش پیدا کنم به خواستگاران دیگه با این تجربه تلخ ؟

جدا از این، هر دفعه دختری با یک خواستگار که با توافق رسید سر معیارها و اخلاق ، اما مرحله نهایی سر دیدن اندام و بدن صیغه خوندن و  اما بهم خورد ، حالا  یک دختر چند بار صیغه چند تا از خواستگارانش بشه تا این موضوع اتفاق نیفته ؟

اصلا جالب نیست . واقعا دوستانی که تجریه دارن راهنمایی کنن خصوصا  متاهل ها . خواهش میکنم عزیزان کم سن و مجرد و  یا بقیه دوستان بی تجربه شعار و حرفای کلیشه ای  ندن !

راه حل و تجربه  ای از خواستگاری یا رابطه تون دارید بگید . پست رو به حاشیه نبرید خواهش میکنم.

 پیشاپیش ممنون.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)