سلام

پسری هستم حدودا ۳۰ ساله. ارشد مهندسی از یکی از دانشگاه های دولتی تهران. شغل دولتی دارم‌ با درآمد مکفی. در کنارش یه شغل دوم آزاد دارم با درآمد بالا، خونه و ماشین هم دارم . 

از دختری خواستگاری کردیم. دانشجوی دکتری در یکی از دانشگاه های دولتی تهران ، شرایطی دارن که مورد پسندم هست . 

نتیجه تحقیق خوب بوده، نتیجه صحبت هامون خوب بوده، کاملا ایشون رو پسند کردم . خواستگاری از ابتدا به صورت سنتی و از طریق خانواده بوده .

خوشبختانه ایشون مادی گرا نیست ظاهرا . در مورد مقدار حقوق و دارایی های من سوالی نپرسید و من در جلسه دوم خاستگاری خودم درآمدم رو گفتم.

اما چند مورد هست که فکر میکنم جای تامل داره و میخوام نظر بقیه رو بدونم؛

۱. ایشون چند تا برادر داره و من میترسم که نتونم باهاشون کنار بیام. برادراش باشخصیت و محترم هستن اما من تک‌ فرزندم و عادت به خانواده شلوغ و پرجمعیت ندارم. برادراش متاهل هستن و چند تا هم برادر زاده داره. کلا خانواده پرجمعیتی هستن.

۲. ایشون یه خواهر مجرد بزرگتر از خودش داره. مادرم میگه باید ببینیم چرا خواهرش ازدواج نکرده ؟ شاید دلیل خاصی داشته. از مادرش غیرمستقیم سوال کرده. ولی انگار مادرش ناراحت شده بوده و از جواب دادن طفره رفته.

۳. تحصیلاتش از من بالاتره. دختر از خود راضی و مغروری نیست. مطمئنم این موضوع رو به رخ من نخواهد کشید‌. اما یه جورایی میترسم چون تا جایی که فهمیدم خیلی به تحصیلات و کیفیت تحصیلات اهمیت میده.

۴. ایشون دو سال از من بزرگتره. این برای من مهم نیست. خصوصا که سنش خیلی کمتر از اون چیزی که هست به نظر میاد. اما پدرم میگه خوب نیست زن از مرد بزرگتر باشه. ولی من میگم دو سال بزرگتر بودن خیلی اهمیتی نداره و تقریبا هم سن و سال هستیم.

۵. ایشون میگه عقد کنیم و بعد از حدود یک سال ازدواج کنیم. اما من میخوام زودتر ازدواج کنم .

۶. در مورد مهریه نظرش رو نمیگه. دو سه بار سعی کردم غیر مستقیم یا مستقیم نظرش رو جویا بشم ولی هر بار لبخند میزنه و جواب میده "مهریه مهم نیست". حالا نمیدونم آیا این به این معناست که مهریه بالا مد نظرشونه یا اینکه واقعا براش مهم نیست و مهریه پایین هم قابل قبوله براش؟ نمیدونم چه جوری ازش سوال کنم که دقیق متوجه بشم. مهریه عروس های خودشون خیلی بالاست.

۷. خانواده ما مذهبی‌ تر از خانواده ایشونه، خانوادشون سنتی هستن. ولی به لحاظ مذهب ما مذهبی‌ تریم. آیا این اختلاف فرهنگی ایجاد میکنه ؟

۸. ایشون از اقوام خیلی دور ما هستن. میدونم که قبلا خواستگارانی از بین اقوام نزدیک و دور داشته. در صورت ازدواج با ایشون اون وقت من در مهمانی ها و مجالس خانوادگی و فامیلی چه نوع برخوردی با خواستگاران قبلی ایشون داشته باشم؟

۹.در مورد مراسم عروسی چطوری ازش سوال کنم؟ برادرای خودش همه شون جشن عروسی گرفتن در تالار یا هتل. من از نظر مالی برای جشن عروسی امادگی دارم و میتونم بگیرم‌. ولی میخوام قبل از بله برون بدونم که ایشون چه جور جشنی مد نظرشه. آیا پرسیدن چنین سوالی زود نیست؟ بپرسم یا نه؟

۱۰. در مورد شروط ضمن عقد ازش پرسیدم. گفت که شرطی نداره به جز ادامه تحصیل و اشتغال. اما گفت که نیازی نیست در عقدنامه درج بشه. به نظرتون روی این حرفش حساب کنم یا بعدا ممکنه حرفش تغییر کنه و شروطی رو اضافه کنه؟

پیشاپیش تشکر از کسانی که نظرشون رو میگن


مرتبط:

مزایا و معایب ازدواج تک دختر با تک پسر

تک پسرم هنوز به سن بلوغ نرسیده از کنترل خارج شده

صفحه گفتگوی تک فرزندان خانواده برتر

دیدتون رو نسبت به تک فرزندها تغییر بدید

چرا باید تک فرزند باشم ؟

من یه خواستگاری دارم که تک فرزنده

تک فرزندم، نمی تونم تشخیص بدم راه زندگی درسته یا نه ؟

تک فرزندم، برای رهایی از تنهایی می خوام در خوابگاه زندگی کنم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) ازدواج با دختر بزرگتر از خود (۲۳ مطلب مشابه) مسائل تک فرزندان (۱۵ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)