سلام

چند روزی هست که دارم فکر میکنم درباره این که چادری بشم. چند ساعت موافقم با این فکرم و چند ساعت بعد میگم بابا بیخیال ! تو عادت نداری ... اذیت میشی٬ اونوقت بد میشه دوباره نپوشی! مانتویی هستم. چند سانت از موهام بیرونه و گاهی جوراب نمی پوشم اما جلف نیستم. اینم بگم که خانواده ام دوست دارن چادری بشم اما اجباری ندارن در این باره‌. اما خب هر وقت درباره حجاب بحث میشد٬ ( قبل از این چند روز که این فکر ها اومده تو سرم ) همیشه گارد داشتم و دفاع میکردم از عقایدم.

گذشت تا چند شب پیش چادر زدم سرم ( چون توی شهر مذهبی زندگی میکنم چادر دارم برای مواقع خاص٬ زیارت٬ مراسمات٬ دانشگاه و ... ) و رفتم مجلس امام حسین (ع). اشک ریختم٬ یه لیوان شیر نذری خوردم و ازش خواستم به حق این مراسم و نذری کمکم کنه با حجاب کامل بشم. چادری بشم که چه بهتر. اما خب از مراسم که اومدم بعد چند ساعت اون جدیت رو نداشتم. هر چند که از اون شب تا الان هنوز بیرون نرفتم و دارم فکر میکنم درباره ش. 

توی این مدت همه اش مطالب و نظرات خانواده برتر (حتی اون هایی که قبلا خوندم.) رو درباره حجاب می‌خوندم و وقتی نظرات افراد محجبه رو می‌خوندم حرصم می گرفت و تو ذهنم یه جواب داشتم واسه شون. اما تصمیم گرفتم بیام نظرات رو به عنوان فردی که میخواد باحجاب بشه بخونم نه آدم قبلی. و دیدم نه! منطقیه! درسته! باز ترسیدم. ترسیدم جو گیر شده باشم چون همش دارم درباره خوبی حجاب میخونم.

امروز رفتم توی صفحه مسیح علی‌نژاد . به این قصد رفتم تا اگر فکر چادری شدنم هوسی بیش نیست و گذراست و اهمیت و ارزشش رو هنوز کامل نفهمیدم٬ از فکرش بیام بیرون. چون دوست ندارم چادری بشم بعد یه مدت بردارم. به نظرم توهین به چادره و خدا رو خوش نمیاد. خنده ام میگیره که با رفتن به پیج این خانم برعکس! بیشتر دلم میخواد چادری بشم... فهمیدم دغدغه ی نداشتن حجاب و ... یک تفکر درستی نیست به نظر خودم و فهمیدم نه من آدمش نیستم!

با خودم فکر کردم که امام حسین (ع) برای چی جنگیده؟ برای چی هر کلمه از روضه ش بارونی از اشک رو صورتم میاره ؟ برای این نبود که تو همچین روزایی حداقل سالی یک بار ! که یادش میفتیم به خودمون نگاه کنیم ببینیم چقدر شبیه ایشون و مادرشون حضرت فاطمه (س) هستیم ؟ واسه همین بالاخره با همه این فکرها تصمیم گرفتم که چادری بشم... چون بهترینه!

اما می ترسم... چون ۱۸ سالمه و تا الان فقط در مواقع خاص چادر پوشیدم و چادری نبودم... چه کار کنم این حسی که الان دارم پایدار بمونه ؟ ممنونم از راهنمایی هاتون.

التماس دعا.


مرتبط:

سلامتی دخترایی که سرشون بره چادرشون نمیره...

خیلی بده که حجابم رو از چادر به مانتو تغییر بدم ؟

احساس میکنم به چادرم علاقه ی قبلی رو ندارم

می ترسم بی حجابی ها باعث بشه از چادرم بدم بیاد

شوهرم مدام اصرار میکنه که باید چادر سر کنم

من نمیخوام چادر سر کنم

نکنه منم جزء کسانی هستم که چادر و چادری بودن رو ضایع میکنن؟

دعا کنید از چادری شدن سرد نشم

چادری ام و توی مدرسه مسخره میشم

چادر منو چاق نشون میده

حس میکنم اگه چادری بشم دیگه هیچکس بهم توجهی نمیکنه

هر وقت چادر بهم حس خوبی نده نمی پوشمش

مدتی هست احساس میکنم چادر حرکاتم رو محدود کرده

بخاطر محل کارم بر خلاف میل قلبی ام چادر سرم میکنم

بهم کمک کنید چادرم رو زمین نذارم

دو دغدغه ی ذهنی یه دختر چادری

بعد از چادری شدن، اعتماد به نفسم گرفته شده



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)