سلام

حقیقت اینه  که من با 27 سال سن بشدت وسواس فکری پیدا کردم و به نتیجه کارها یا اتفاقات زیاد اهمیت میدم ، بعد از کلی تلاش و بی نتیجه موندن تو یه سری مسائل دوست ندارم دوباره طعم ناکامی رو بچشم ، دلم نمیخواد کاری رو شروع کنم که بعد کلی تلاش و وقت نتیجه نداره یا نتیجه ش منفیه ، واسه همین تو شروع هر کاری بشدت دو دلم یا حتی بعضی انتخاب های زندگی سردرگمم میکنه که چی درسته چی غلط .

من از ترس بیشتر وقت ها دست به کار تازه ای نمیزنم یا بیخیال موقعیت های ازدواج میشم چون از عاقبتش بیم دارم و حداقل این موضوع ریسک بزرگیه برام  . من نمیدونم بعضی مسیرها میانبر داره یا نه اما بعضی وقت ها واقعا ناخواسته همه مسیر رو میرم بعد آخر آخر میفهمم هیچی توش نبود.

البته شده یه چیز رو فدای اون یکی کنم که فکر میکردم راه بهتر و درست تره اما دوباره و دوباره اون انتخاب انتخاب غلطه و بی سرانجام بوده . مشورتم میکنم ولی خب هیچ کس نمیدونه آینده چی پیش میاد و اون ها هم قطعا راه قطعی رو نشونم نمیدن و مناسب با احساسات و روحیه و شرایط زندگی من نظر نمیدن .

حسرت های کوچیک راه هایی که نرفتم یا رفتم و میخورم اما میترسم حسرتی روی دلم بمونه که تا آخر عمرم باهام باشه و غیر قابل جبران ...

سوالم اینه که شماها چه حسرت هایی توی زندگی داشتین واسه کاری که انجام دادین یا ندادین ، حالا چه ازدواج و کنار زدن کسی که شما رو دوست داشته ولی شما نه و شخص دیگه رو ترجیح دادین یا تو مساله کاری یا درسی یا هر چیزی ،  و اینکه چه دلایل باعث تصمیم غلط تون شده ؟

واقعا توی انتخاب حالا هر انتخاب، چی مهمه که اگه بهش توجه بشه پشیمونی به بار نمیاد ؟؟ چون من فکر میکنم توی کشور ما حتی یه انتخاب رشته نا مناسب هم یک اشتباه غیر قابل جبرانه که سال ها از عمر و وقت رو میگیره و در نهایت تمام تلاش ها رو به باد میده ، چه برسه به انتخاب های خیلی بزرگتر که یک عمر درگیرش میشیم .


مرتبط:

بهترین درسی که در عمرتون گرفتید چی بوده؟

احساس خنگی میکنم در برابر دیگران

اگه به گذشته برمیگشتی ...

از عمرم درست استفاده نکردم چه کار کنم که دیگه حسرت گذشته رو نخورم؟

تجربیات عملی شما در موقعیت های مختلف

با تجربه الان برگردید به سن 20 سالگی

پشیمانم چرا در 20 تا 25 سالگی ازدواج نکردم

در آستانه 27 سالگی فهمیدم که درانتخاب بعضی راه ها اشتباه کردم

چکار کنیم که بعد از 40 سالگی حسرت دوران جوونی رو نخوریم ؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)