سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه

سوالی دارم که اگه وضعیت رو تجسم کنید و عاقلانه ترین جواب تون رو بگید ممنون تون میشم .

پسری 24 ساله که دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران هستم. قد 187 و چهره هم خب اون طور که دوستام (پسر) میگن و چند باری از طرف دختر های آشناها و فامیل ( با واسطه هایی ) بهم رسیده خوش تیپ و جذاب. و چون جزو رتبه های برتر کنکور بودم الان مشاور و مدرس کنکورم. و درآمدی حدود ماهی 60 میلیون ماهانه از طریق تدریس و مشاوره داشتم ، میگم داشتم چون درس های خودم سنگین تر شدن دیگه شاگرد جدید قبول نکردم و درآمدم 15 _16 میلیونی کم شد.

همه اینها به کنار از یک سری مشکلات مثل آرمانگرایی بیش از حد و اعتماد به نفس کم و روابط اجتماعی پایین رنج میبرم. و این ها وقتی بیش تر بروز کرد که خانواده ام تصمیم به ازدواج من گرفتن. ولی من حالا شاید به خاطر مشکلات بالا خودم رو آماده نمیدونم اصلا. وقتی این حرف ها رو بهشون میگم همون 2_3 خط اولی رو که نوشتم رو بهم میگن در واقع اونها فقط بعد مادی رو میبینن و میگن تو از هر لحاظ آماده ای قد و ظاهر مناسب درآمد خوب دیگه چی میخوای؟

در حالی که من حالا شاید به خاطر کمال گرایی باشه ولی میخوام اولش من و دختر مورد نظر عاشق هم بشیم بعد ازدواج کنیم ( سنتی رو قبول ندارم ) و یا خیلی میترسم از این که سر خواستگاری حواب منفی بشنوم و شخصیتم  له بشه ( اعتراف میکنم کمی مغرورم ) و به شدت از عواقب انتخاب بد برای ازدواج میترسم.

حالا از لحاظ بقیه ویژگی های روحی و اخلاقی عالی ام و تنها نقاط ضعفم همین ها بود. حالا تازه سوالم رو میپرسم...

حالا سوالم اینه اصلا چیزی به اسم عشق 2 طرفه قبل ازدواج هست؟ نه عشق به پول پسر و ظاهر دختر ، فقط پاک و به خاطر خودش یا اینکه این خواسته من زیادیه و نوعی فانتزیه؟ من که سنتی مزدوج نمیشم دختر پاک هم نمیاد که دوست شه ( البته بگم کاملا مذهبی ام و هدفم از دوستی اصلا بد نیست ) پس حالا چیکار کنم؟ اصلا رک بگم تو انتخاب همسر آینده م موندم شما اگه بودید به عنوان یه پسر چیکار میکردید و یا دختر خانم ها اگه برادرتون این وضع رو داشت عینا چه کار براش میکردید و پیشنهادتون چی بود؟

و همچنین دوباره اگه شما از همه این خصوصیات اخلاقی و مادی پسر مطلع میشدید و حالا بر فرض محال یه حس کوچیک دوست داشتنم ته دلتون بود دوست داشتید پسره کدوم ویژگیش رو حذف و یا چه ویژگی به اون اضافه میشد تا حاضر شید عاشقش باشید و یه مدت برای شناخت بیشتر نامزد ( یا دوستی و حتی رفت و آمد تحت نظر خانواده ها ) باشید اصلا همچین پسری امکانش هست با اون ویژگی های بد اخلاقی خاطر خواه پیدا کنه؟

راستش حس میکنم دختری پیدا نمیشه که حتی از من خوشش بیاد چه برسه به عشق. من هم عمرا زندگی بدون عشق رو تحمل نمیکنم و تنها خواستم از همسرم عشق پاک و شیطنت های زیاد برای همسرش هست ، واقعا بدون شعار هیچی دیگه نمیخوام. ولی ترسم از اینه که اصلا دختری حاضر به بودن با من نباشه و به خاطر غرور ظاهریم در حالی که قلب بی نهایت مهربانی دارم ، همه دوستام هم میگن که اولش کلی بد گفتیم ازت که چه مغروره و فلان تازه بعد دوستی اخلاقه فوق العاده ات رو درک کردیم ...

ببخشید طولانی شد حتما شما هم کلافگیم رو فهمیدید پس لطفا کمکم کنید


بیشتر بخوانید ...

در نگاه اول، آدمی مغرور و از خود راضی به نظر می رسم

سوالات یه پسر آروم درباره ازدواج



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)