سلام دوستان 

شب و روز تون بخیر 

تو این شب های عزیز برای منم دعا کنید. 

شما با معضلی به نام چشم زخم چه جوری کنار میاین؟ راستش اوایل اعتقادی نداشتم و راحت و آزاد زندگی خودم رو می‌کردم و لذت می‌بردم از داشته هام، ولی کم کم که روایات رو خوندم و چند جایی بهم ثابت شد دیگه انگار فوبیا گرفتم! هر کاری می خوام بکنم از چشم حسود می‌ترسم، مدام تو استرسم. 

مهمونی که میرم جای لذت بردن مدام دارم آیه و قرآن به خودم فوت می‌کنم و به عزیزانم، فکر نکنین از خود راضی و متشکرما، نه! مثلاً وقتی جایی میرم مدام به مادرم پدرم و اعضای خانواده م آیه الکرسی و... می خونم. 

بابام رو چشم نزنن، مریض شه، مامانم رو چشم نزن فلان شه، عکس‌هایی که خوشگل افتادن رو تو صد تا پستو قایم می‌کنم، اصلاً پروفایلم عکس نمی ذارم که چشم نزنن، مانتو بخرم خیلی بهم بیاد اصلاً نمیپوشمش، عروسی‌ها لباس می خرم ولی می پوشم زهرم می شه بس که استرس دارم. چیزی نمیخرم تو چشم بیام اگه خریدم استفاده نمی‌کنم تو چشم بیاد اگه استفاده کردم مدام باید دهنم بجنبه و سلام و صلوات بفرستم چشم نخوره!  

کلاً تو استرسم ، دیگه ذوق نمی‌کنم از داشته هام، ولم کنی کل خانواده م رو از دید مردم پنهون می‌کنم یه وقت چشم نخورن، رفت و آمد هام کم شده کسی بیاد خونه ام بدونم یکم حسوده جونم بالا میاد تا بره و یه مدت ازش بگذره، چون چند بار برام پیش اومده ترسم هزار برابر شده، میگین چه کار کنم؟  

دوستان بازم تکرار می‌کنم آدم از خود متشکری نیستم و منم کمبودهای زیادی دارم، من وسواس گرفتم! می‌ترسم نفس کشیدنمم چشم بزنن! به خدا توکل دارم ولی خود خدا گفته چشم شور واقعیت داره و قسمت آدم‌ها رو عوض می کنه. 

پیامبرم گفته وجود داره و خیلی از کسانی که توی قبرستونن از چشم شور مردن وگرنه عمرشون تموم نشده، اول یه راهی بگین که از این وسواس خارج بشم، دوم یه راهکار که از چشم زخم در امان بمونیم.


پیشنهاد:

روش های مقابله با چشم زخم در کلام ائمه علیهم السلام

حس می‌کنم به قول قدیمی‌ها چشمم شور هست



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)