سلام

خیلی از جاها پست هایی رو در مورد دغدغه‌ی "قد" واسه ازدواج دیدم که حسابی باعث تعجبم شده ! کاش بیایم دیدمون رو وسیع تر کنیم و به بلوغ فکری برسیم بعد تصمیم به ازدواج بگیریم .

بعضی ها میگن ما میخوایم همسرمون قدش بلند باشه که ژن هامون اصلاح بشه ( از خیلی ها شنیدم ). خواهر من، برادر من، اگه شما تو فکر اصلاح ژنی پاشو برو یه متخصص ژنتیک ببین شاید اون بتونه واست کاری کنه. به نظرم این تفکر یه جور توهین به طرف مقابله و شما هدفت از ازدواج نسل های آیندته نه ترقی خودت و همسرت .

جسارتا این چه فرقی با حیوانات داره که تو فصل جفتگیری زیباترین جفت رو انتخاب میکنن؟! من خودم دخترم، دانشجوی سال آخر پزشکی ام. قدم کوتاهه (۱۵۳) ولی هیکلم خوبه و چاق نیستم (۴۸ کیلو). از نظر ظاهر هم خوبم و از نظر بقیه آدم خوش اخلاق و مهربونی هستم. الان تو جامعه‌ی ما من قد کوتاه به حساب میام. خودم قد همسر آیندم واسم مهم نیست ( البته نه در حدی که همقد خودم باشه!) و بیشتر سطح شعور و فرهنگ و درکش واسم مهمه حالا چه ۱۹۰ سانت باشه چه ۱۶۰ سانت.

حالا به نظرتون این توهین به من نیست که دیگران ویژگی‌های اخلاقی و موفقیت‌های شغلی و تحصیلی منو ندید بگیرن و برن بچسبن به قد من؟ ( البته قبول دارم که یه حداقل جذابیت‌هایی باید وجود داشته باشه که زن و شوهر به هم جذب بشن ولی بعضی ها خیلی سخت‌گیرن منظورم اوناس ) اگه این طوریه پس هدف از ازدواج چیه؟

متاسفانه حتی جدا از بحث ازدواج چرا باید به ظاهر و قد بقیه گیر بدیم ؟ چرا بعضی چیزها واسمون ارزش شده که چند سال دیگه شاید هیچ اثری ازش باقی نمونه ؟

البته منظورم این نیست که کسانی که همسر قد بلند دوست دارن همه این تفکر رو دارن ولی با این طرز فکر ( اصلاح ژن ) خیلی مشکل دارم.

ممنون میشم اگه نظرات تون رو در این مورد بگید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)