سلام

۳۳ سالمه و همسرم ۳۷ ، سه ساله که ازدواج کردیم. عاشقانه همو دوست داریم. مشکل عاطفی، مالی و جنسی نداریم الحمدالله.

شوهرم ماهیانه ۱۶۰۰ درآمد داره که ۸۰۰ تومنش به قسط شامل وام ازدواج، اجاره خونه، وام خانوادگی و قبوض میره. همسرم حمایتگر مالی نداره و داریم بدون پس انداز، ماشین، خونه و بیمه زندگی می کنیم.

مشکل بنده آینده نگر نبودنِ همسر گرامی ست. ایشون به هیچ عنوان اهل پس انداز نیستند. زمانی که بهش گوشزد میکنم، در جوابم میگه: " باید بهترین میوه و غذا رو بخوریم تا وقتی که سال خورده شدیم از ریخت و قیافه نیفتیم. مال جمع کنیم که چی بشه ؟! بچه مون بخوره و فحش مون بده !"

ایشون خیلی بی خیال و ریلکسه، حتی این گرانی ها هم به روی دخل و خرجش تاثیر نگذاشته و من واقعا نمیدونم چیکار کنم که اعتدال رو رعایت کنه؟!

ضمنا اینکه اصلا به بچه دار شدن فکر نمیکنه. در جوابم میگه: "بچه مسئولیت داره. باید به بچه رسیدگی کرد. کمکش کرد تا بهترین آینده رو داشته باشه. بچه پول میخواد ". واقعیت منم باهاش موافقم اما به خاطر بالا رفتن سنم میترسم بعدها مشکلی پیش بیاد.

اگه این طوری پیش بریم خیلی از دیگران عقب میفتیم؛ خودمونم سختی میکشیم؛ عمرا صاحب خونه و دارای ماشین بشیم و من نمیتونم این وضع رو تحمل کنم. فکر نکنید که شاید من انسان خسیس یا مال جمع کن هستم، خیر‌.

اگه راهکار مفید و مناسب دارید بفرمایید. دریغ نفرمایید.

با تشکر از شما خوبان


مرتبط:

همسرم  رو از میزان ارثیه م باخبر کنم یا نه؟

مدیریت مالی خانواده ای که زن و شوهر شاغل هستند

تنفر از کمک مالی شوهر به خانوادش

برقراری تفاهم مالی در بین زن و شوهرهای شاغل

احساس میکنم شوهرم مسائل مالی خودش رو از من مخفی میکنه

دلیل مخفی کاری بعضی از مردان در مسائل مالی چیه ؟

اگه مردی مدیریت مالی نداشته باشه زن باید چکار کنه؟

مدیریت مالی خانواده بر دوش مرد باشه بهتره یا زن ؟

آیا مساله مالی هم جز افتدار مرده؟

بیکاری یا مشکل مالی مرد رو عصبی می کنه ؟

آقایون با باجناقی که از خودشون وضع مالی بهتری داشته باشه کنار میان؟

آیا مردها بین حوزه اقتصادی و عشق و علاقه شون مرز میذارن ؟

تجربیات و ایده های شما در مورد مدل مدیریت اقتصادی خانواده

درد شرمندگی مردان در این اوضاع اقتصادی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)