سلام دوستان
نکته ای هست که رعایتش داخل روابط اجتماعی ضروری است.
برای هر کس بار ها اتفاق افتاده که از رفتار یا حرف کسی برداشت های منفی داشته باشیم و ذهنیت و حس منفی نسبت بهش پیدا کنیم.
فلانی دروغ میگه... چون من فکر میکنم قضیه چیز دیگه ای است
فلانی خسیس است... چون من فکر میکنم پول داره و نمیده
فلانی مغرور است... چون من فکر میکنم منو دید و سلام نکرد
فلانی ... و مدام از روی ظاهر کلام و رفتار بقیه بدترین قضاوت ها رو در مورد باطن شون میکنیم بدون اینکه 1% احتمال بدیم شاید اشتباه کرده باشیم و واقعیت چیزی غیر از اون باشه که ما فکر میکنیم.
مشکل کجا حاد تر میشه ؟ 
مشکل وقتی حاد میشه و تبدیل به فاجعه میشه که در مورد افراد مهم زندگی مون قضاوت ظاهری میکنیم اما حاضر نیستیم در مورد اون قضیه یک کلام باهاش حرف بزنیم. شاید سوء تفاهمی بوده و با حرف زدن مشکل حل بشه.
با اطمینان روی قضاوت مون پا فشاری میکنیم و خودمون رو از هر گونه صحبت و گفتگو برای رفع سوء تفاهم بی نیاز میدونیم و اتفاقا به خودمون میبالیم که چه آدم تیز و زرنگی هستیم و تونستیم خیلی زود طرف رو بشناسیم.
غافل از اینکه در اکثر موارد قضاوت های ظاهری اشتباه است و با یک گفتگوی ساده و به قصد رفع کدورت اصلا مشکل حل میشه.
بدتر از اون کی است ؟!
بدتر از این "دیوار نحس سکوت" زمانی است که خود طرف میاد باهامون صحبت کنه بلکه بفهمه مشکل چیه ولی ما از حرف زدن فرار میکنیم و حاضر نیستیم چند ثانیه به طرف اجازه دفاع از خودش رو بدیم.
یک طرفه میبریم و میدوزیم و قضاوت میکنیم و حکم میدیم و قصاص میکنیم و حرف هم نمیزنیم و پیش خودمون فکر میکنیم که خیلی شاخیم !!!
دوستان این دیوار "حرف نزدن" و "سکوت" در روابط اجتماعی با پدر و مادر و برادر و خواهر و همسر و خواستگار و رفیق و همسایه و ... باعث خیلی از کدورت ها بی مورد و از دست رفتن فرصت ها شده.
بیایید هر موقع مسئله ای پیش میاد ، اگر موضوع مهمی نیست اصلا قضاوتی نکنیم و اگر مهم است ، قبل از قضاوت با خودش قضیه رو در میون بگذاریم و احتمال خطا در برداشتمون بکنیم.
این یک نکته حیاتی است... موفق باشید.

"سروش"

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)