سلام

ببخشید سوالم شاید تکراری باشه ، روزهای قبل خانومی گفت دوست نداره دانشگاه بره ، دوستان منم سوال تقریبا مشابه اما با هدف متفاوتی دارم .

من پسری ام 18-19 ساله ، تخصصم برنامه نویسی با زبان های مختلف هست ، من تازه 17 سالگی شروع به این کار کردم ، یعنی بعد از انتخاب رشته که رشتم هم انسانیه ، من به دانشگاه هیج علاقه ای ندارم ، برای خودم به شخصه تلف کردن وقت می بینم . اما اطرافیانم مدام میگن امید برو دانشگاه زشته نری الان همه لیسانس دارن . اگه نری کسی زنت نمیشه !

میگم بابا جان من بی هدف برم دانشگاه پولی بهتره ، یا وقتم رو بذارم رو چیزی که عاشقشم و انگیزه نسبت بهش دارم ؟ بعد شروع میکنن به ناراحتی ، مادرم که طوری رفتار میکنه انگار من خلاف کردم ، من از پارسال تا الان با همین شغلم 5-6 تومن پس انداز کردم و امسال هدف های بزرگتری ام دارم . برای ازدواج هم شخصیت طرف برام مهمه نه تحصیلات .

البته قطعا و بی شک تحصیلات با ارزشه ولی مخالف مدرک گرایی ام ، و اینکه من برای افزایش آگاهیم گاهی مطالعه میکنم و تقریبا هر روز یه کلیپ کوتاه می بینم.

حالا سوالم اینه : " صرفا جهت مدرک گرفتن برم دانشگاه ، دانشگاه نرم یعنی بی شخصیتم ؟ "

متشکرم . ببخشید که تکراریه


مرتبط:

پیشرفت نکردن به خاطر از این شاخه به اون شاخه پریدن

چطوری احساس نیاز به موفقیت رو در خودم تقویت کنم؟

چرا با اینکه میدونیم یه سری کارها برامون خوبه ولی انجام شون نمیدیم؟

میتونم با تلاش کردن گذشته رو جبران کنم؟

خانواده چقدر در موفقیت افراد تاثیر داره؟

چه رابطه اى بین زیبایى و موفقیت فرد در اجتماع وجود دارد؟

در عدم موفقیت ما چه کسانی مقصرند، والدین، جامعه یا خودمان؟

چند نکته ی ساده برای موفقیت در زندگی

کتاب موفقیت نامحدود در بیست و یک روز آنتونی رابیز

معرفی کتاب های روانشناسی و موفقیت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)