سلام

سوالی که میخوام بپرسم از پسرای مذهبی هست .

مذهبی یعنی اهل نماز و روزه و از یک خانواده که اولویت شون دینه و میخوان با دختر چادری و مذهبی وصلت کنن .

من ٢٢ سال دارم ، ساکن یکی از شهرهای بزرگ ولی نسبتا مذهبی ام ( تهران نه ) ، خانواده ام هم سنتی و مذهبی اند  و از لحاظ فرهنگی و موقعیت اجتماعی ام خانواده ام خوب هستند نمیشه گفت بسته یا خشک مقدس هستند اما یه مشکل بزرگ دارم ، مشکلم در مورد برداشتن ابروهامه !!!

با این سن که دانشگاه رو تموم کردم و وارد کار شدم پدر و مادر راضی نمیشن من ابروهام رو اصلاح کنم !!! اونم پدر و مادر من که تحصیل کرده هستند هر دو تا فوق لیسانس دارن و واقعا هم اجتماعی و با فرهنگن !

شرایط من هم طوری هست که خیلی راحت میتونم اینکار  رو بکنم ولی راضی نیستم دلشون رو بشکنم یا حتی ناراحت شون کنم یعنی راضی کردن دل پدر و مادرم برام اولویت داره ولی خیلی حرص میخورم!

استدلالشون هم اینه که دختر تا ازدواج نکنه نباید ابروهاش رو اصلاح کنه و این کار خوب نیست ، من دو هفته یک بار آرایشگاه میرم برای اصلاح صورت و اپیلاسیون و ... حتی یک بارم موهام رو رنگ کردم ولی گیرشون روی ابروئه .

از ابروهامم بگم براتون که حسابی پرن حالا نه مثل موکت ،  پر هستند ولی حالت شون قشنگه و جزء اون مدل ابروهایی هست که آرایشگر ها کلی ازشون تعریف میکنن و آرایشگر خودم هر دفعه که میرم پیشش اصرار داره یه مدلی بهشون بده و کلی رو مخ من راه میره! منم مجبورم بگم نه .

توی منطقه ای ام زندگی میکنیم که همه با تیپ های آن چنانی میگردن و یه دختر چادری به ندرت پیدا میشه ، حالا با این ابروها تو دانشگاه هم فقط دو سه تا دختر بودیم که ابرو داشتیم که البته یکی شون مذهبی ام نبود ولی اونام رسم شون این بود .

واقعا برام سواله یه پسر مذهبی با شرایطی که گفتم ابروهای یه دختر براش مهم؟! با توجه به فرهنگ اون شهر ، واقعا اگر من ابروهام رو اصلاح کنم موقعیت ازدواجم کم میشه ؟! استدلال پدر و مادرم که اینه .

اگر ابروهام رو بر دارم خیلی عوض میشم قیافم بهتر میشه ، واقعا یه قیافه پر ابرو رو به یه دختر تمیز و مرتب ترجیح میدید ؟ یا مثلا معیار خانوادتون ابروئه ؟! .

سوال دومم از دختراست .

اونایی که تجربه ای مشابه من دارن چطور با خانوادم برخورد کنم که راضی بشن ولی در عین حال ناراحت هم نشن من سریع از کوره در میرم چون حرف خیلی مسخره ای هست انگار پاکدامنی من به دو تا شاخه ابرو وصله !!!

بهش که فکر هم میکنم عصبی میشم ، و خیلی حرفا تو ذهنم چرخ میخوره ، به نظرتون چیکار کنم ؟!
ممنون از راهنمایی ها


مرتبط:

میخوام ابروهام رو برای اولین بار بردارم

آقایون، شما به دختر چادری که ابروهاشو برداشته میگین خرابه؟

چرا توی مدارس میگن دخترا نباید ابروهاشون رو بردارن؟

اصلاح نکردن ابرو میتونه برای یه پسر جزو ارزشها باشه؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)