با سلام خدمت دوستان عزیز

می خواستم در مورد یکی از دوستان از خانم های محترم نظر خواهی کنم.

در بین همکاران یه آقا پسر سی ساله ای هست که ایشون بسیار انسان محترم و با شخصیت و سالمی هستن. علاوه بر اینکه کارشون وجه اجتماعی داره امنیت و درآمد خوبی داره. این آقا پسر علاوه بر شغل کارمندی درآمدهای دیگری هم داره و حسابی آدم فعالیه.

در بین همکاران از وقتی این آقا پسر به جمع مون اضافه شده بیش از دو ساله که همه تشویقش می کنن ازدواج کنه. حتی از بین همکاران یکی از خانم ها که سنش بالاست پیشنهاد دختر خواهرش رو هم بهش داد. اما این آقا به هر بهانه ای رد می کنه و می گه تصمیم به ازدواج نداره.

تا اینکه چند وقت پیش با من که خیلی رفیقه به طور خصوصی مطرح کرد که چرا ازدواج نمی کنه. این آقا یه بیماری داره که البته بیماریش هیچ خطری نداره و ابدا مسری هم نیست. از بیماری های اختلال در سیستم ایمنی بدنه. اسم فارسیش هست برص و یا پیسی و اسم علمیش هم هست ویتیلیگو.

بیماری که گلبول های سفید به رنگدانه های پوست افراد حمله و اونا رو نابود می کن و در نتیجه پوست در برخی نواحی بصورت لکه هایی به رنگ سفید در میاد. البته این آقا تو صورت و گردن هیچ نشانه ای نداره و همیشه هم پیراهن آستین بلند می پوشه. ظاهرا مشکل ماله زیر لباساشونه و این آقا می ترسه که در آینده بیماره به صورت و گردن منتقل بشه و نمی خواد که در اون صورت همسری داشته باشه و باعث خجالت و ناراحتی اون بشه.

من بهش گفتم چرا یه دختر مثل خودت نمی گیری که جواب قانع کننده ای داد. گفت اولا این بیماری ریشه ژنتیک داره و 4 درصد تمام جوامع و کشور ها مردمش این بیماری رو دارن و اینکه اگه در ظاهر هر فرد سالم باشه به معنی این نیست که بچه هاش هم این بیماری رو نمی گیرن ممکنه این ژن در اونها غیر فعال باشه اما در نسل بعدی ظهور کنه ، همون طور که در خانواده این دوستمون همه سالمن و فقط ایشون مبتلا هستن .

اما اگه هر پدر و مادر هر دو این بیماری رو داشته باشن احتمال انتقال به بچه میشه 25 درصد. و دوما اینکه استرس عامل تشدیدشه و اینکه همسر آدم هم این بیماری رو داشته باشه میشه عامل استرس زا برای هر دو طرف و این موضوع بیماری هر دومون رو تشدید می کنه.

هیچی دیگه منم این حرفا رو که شنیدم هیچ پاسخی نداشتم بهش بدم ، حالا می خوام از دختر خانم ها بپرسم اگه آقا پسری با این شرایط بیاد خاستگاری شما، شما چطور فکر می کنید و چه جوابی بهش می دید. شاید که پاسخ هاتون به من کمک کنه که  این آقا پسر رو بیشتر قانعش کنم برای ازدواج


مرتبط:

شما حاضرید با پسری که ویتیلیگو (پیسی) داره ازدواج کنید؟

دختر 29 ساله ای هستم که به بیماری پیسی مبتلا هستم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)