سلام
پسری 25 ساله هستم. در خانواده ما اتفاقاتی افتاده و مشکلاتی وجود دارد که من داخل هیچکدوم شون نه مقصر بودم و نه تصمیم گیر. 
ریشه مشکلات به پدرم برمیگرده. متاسفانه آدم بی منطق، دیکتاتور و بد دهنی است. مسایل رو صفر و صد میبینه. یا باید صد در صد حرف خودش حاکم باشه یا میخواد اصلا هیچ چیز نباشد. سر کوچکترین و بی اهمیت ترین مسایل فقط کافیه محترمانه نظر دیگه ای بدید و مخالفتی بکنید، شروع میکنه داد و بیداد و فحاشی کردن.
برادر بزرگترم که خواست ازدواج کنه هم سر همین اخلاق پدرم به مشکل خورد. پدرم سر مهریه با خانواده دختر مشکل پیدا کرد و برای چند سال پدر من و خانواده دختر افتادند سر لج و لج بازی و به هیچ صراطی مستقیم نبودند. برادرم رفت با همه بزرگتر های فامیل صحبت کرد. اونا هم اومدند با پدرم حرف زدند ولی کوتاه نیومد. و از اونجایی که پدرم تو فامیل سابقه قهر 20-25 ساله هم دارد (با خواهر خودش ) برادرم بعد از اینکه همه راه ها رو امتحان کرد و نتیجه نگرفت. خونه رو ترک کرد و بدون اطلاع ما رفت عقد کرد !!! الانم چهار سال است که قطع رابطه کرده با پدرم.
اوایل درک نمیکردم کار برادرم رو ولی الان که تو موقعیت خودش قرار گرفتم واقعا میفهمم چی کشیده... چند سال طول کشید تا خودم رو به هر دری زدم و کلی فحش و بد و بیراه شنیدم تا خانواده مثلا راضی شدند که وقت ازدواج کردن من هم شده.
نه تنها هیچ وقت دروغ نمیگم، بلکه در ازدواج قائل به مخفی کاری هم نیستم و به نظرم دختری که قراره بیاد تو زندگی من باید این مسایل رو بدونه. چند جا خواستگاری رفتم. اگر جلسه اول مثبت بود تو جلسه دوم این مسایل در مورد خانواده ام رو میگفتم. کامل تعریف میکنم. سعی میکنم تفاوت خودم با خانواده ام و اینکه کار های پدرم رو قبول ندارم برای دختر کامل توضیح بدم.
به نظرم دختری که صداقت من رو ببینه و این تفاوت من و خانواده رو درک کنه، این اطمینان باید داخلش به وجود بیاد که این مسائل رو میشه مدیریت کرد و مشکلات رو به حداقل رسوند.
اما متاسفانه دختر ها تو جلسه دوم که این ها رو میشنوند، برای جلسه سوم که زنگ میزنیم جواب منفی میدند! نمیتونم با قاطعیت بگم ولی از نوع سوالاتی که در مورد این قضیه میپرسند احتمال قوی میدم بابت همین موضوع بوده.
وضعیت شغلی و مالی و تحصیلیم مناسب است و بحث این حرفا نیست.
میدونم خیلی ها مشکلات و مسایل این چنینی دارند تو زندگی شون، ولی مخفی میکنند و به طرف مقابل شون نمیگن. بعضا حتی نقاط منفی رو به دروغ مثبت جلوه میدن اما این که نشد زندگی !!! زندگی موفق شرط اساسیش صداقت و اعتماد است.

1. شما به من بگید چکار کنم ؟ همین فرمون رو برم جلو و چند تا جواب رد دیگه بشنوم ؟!!! دروغ بگم یا مخفی کاری کنم ؟! این رو هم شنیدم که به دختر ها نباید در مورد اخلاق بد پدرت چیزی بگی چون اون میگه اینم پسر همون پدره !!!

2. دختر خانم ها میشه صادقانه بهم بگید این مورد اگه براتون بیاد خواستگاری جواب تون چیه ؟ پسر رو به خاطر خانواده اش رد میکنید ؟ ( خواهشا رک و صادقانه بگید، ناراحت نمیشم و سرزنش نمیکنم فقط میخوام نظرتون رو بدونم )

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) جهت اطلاع پدران و مادران (۱۵۸ مطلب مشابه)