سلام

پسری 26 ساله هستم ، از نوجوانی ذهنم درگیر دو مسئله بود ؛ یکی موفقیت در زندگی معنوی و مادی ، دوم انتخاب همسر .

برای انتخاب همسر خیلی فکر کردم ، تا قبل ورود به دانشگاه تفکر انتزاعی و نا صحیحی داشتم که بر همون اساس معیار برای خودم می چیدم ، اما به مرور که پا در عرصه ی اجتماع گذاشتم ، و اینکه با جو های مجازی مثل وبلاگ خوب خانواده برتر آشنا شدم ، متوجه شدم که چه ملاکی برای انتخاب همسر باید داشته باشم .

برای من زیبایی ، ثروت ، تحصیلات و شغل طرف مهم نیست ، تنها زیبایی در حدی باشه که بهش رغبت داشته باشم . ولی با خودم فکر کردم و گفتم نمیشه کم توقع باشم ، پس اخلاق عالی و انسان ساز رو ملاک انتخاب همسرم قرار دادم .

با مشاهدات گوناگون به این نتیجه رسیدم که تعدادی از دختران قشر های بالا که نام بردم دچار غرور هستند ، به همین دلیل اخلاق ، مهم ترین ویژگی هست که از همسرم انتظار دارم . اما همین معیار من شده سخت ترین معیار .

اگه تا این حد که دنبال دختری با اخلاق مد نظرم بودم ، به دنبال فردی ثروتمند یا زیبا می گشتم به نتیجه رسیده بودم ! الان میفهمم که منم به نوعی پر توقع ام ، میخوام نظر شما رو ، درباره موارد مورد نظر اخلاقی که تو فکرم هست بدونم تا در صورت انتقاد به جا ، تصحیح شون کنم .

پیشاپیش از این لطف شما سپاس گزارم . موارد مد نظر بنده به شرح زیر هست :

۱- برای من چشم پاکی همسرم خیلی مهمه ، میدونم این صفت بیشتر درباره آقایان جا افتاده ، منظور من اینه که همسرم از آن دسته دخترایی که پنهانی به پسرا نگاه میکنند نباشه !

۲- به هیچ عنوان مغرور ، اهل منم کردن ، و پر ادعا نباشه ، بر فرض با مطالعه ی دو کتاب به بقیه نگه : ( شما اهل مطالعه نیستی ! ) یا قبل از انتقاد از بقیه ، به کردار خودش نگاه بندازه ، البته منظورم این نیست که به جا ، و به موقعش از حق خودش دفاع نکنه .

۳- اهل حق الناس ، چه مادی چه معنوی ، به خصوص غیبت ، که از زنا بالاتره ، نباشه

۴- اهل تجملات ، اسراف ، و تعلقات دنیوی نباشه ؛ مگر در حد نیاز

در عوض تلاش او معطوف به ساخت زندگی اخروی ، خود سازی دنیایی ، و محبوبیت اخلاقی بین عامه جامعه به علاوه مطالعه مفید علمی و مذهبی باشه . ( منظور من زندگی فقیرانه یا مثلا یکبار خرید لباس در سال نیست )

۵- داشتن گفتار نیکو ، رفتار درست و صبر و حوصله در مصاحبت با افراد ، به خصوص کودکان و سالمندان ، که نشان دهنده شخصیت اوست ، و در مواقع سختی خشم خودش رو کنترل کنه . مصداق آیات مبارکه ی ( بندگان خاص خدا کسانی اند که به آرامی روی زمین راه می روند ) و همچنین ( و قسم به فرو برندگان خشم )

۶- عدم ارتباط با نا محرم غریبه ، مگر در حد ضرورت

و در صورت نیاز به صحبت با ایشان ، حتما مبادی رفتار خشک اما محترمانه رو رعایت کنه

۷- اهل نماز اول وقت ، روزه ، اذکار ، و قرائت قرآن همراه با تفکر در آیات ، باشه

۸- تحت هیچ شرایطی رفتار سخیف " خود نمایی " رو اجرا نکنه

مثل افرادی که چادری هستند اما عکس های گوناگون از خودشون با حالت های مختلف مثل دست روی صورت ، گل جلوی صورت ! ،دست در دست همسر در راه کربلا ! و امثالهم نباشه . ببینید مقصود من این نیست که از تکنولوژی روز جا بمونه ، یا اصلا عکسی نندازیم ، خیر ، ولی رفتاری که به نوعی در اون عشوه وجود داشته باشه در نزد من بسیار احمقانه و بی ارزشه ، اگه میخوای محجبه باشی پس ناز و کرشمه ت واسه چیه ؟

۹- در رفتار مذهبی خود ، افراط نکنه

زهد و عبودیت رو در گوشه نشینی نبینه ، تک بعدی نباشه ، و به فعالیت های گوناگون هنری و ورزشی - در صورت علاقه خودش - بپردازه

۱۰- دلبری برای همسر ، که خیلی برام مهمه

هر چقدر که در بیرون با حیا باشه باید پیش همسر بی حیا باشه

یعنی در منزل پیش من از لباس هایی مثل نیم تنه ، دامن کوتاه و غیره استفاده کنه

۱۱- آخرین مورد هم اینکه ، راکد و ساکن نباشه ، همواره در عبودیت سعی کنه رو به جلو باشه ، مصداق حدیث : کسی که دو روزش مساوی باشه ، باخته

اگر هم اشتباهی ، گناهی ( معاذ الله ) ازش سر زد ، توبه کرده و نا امید نشه ، باید همواره مراقب راه های شیطان باشیم ، راستی ، من اصلا فرد خشک مذهبی نیستم

به نظر شما من پر توقع ام ؟
ممنونم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)