سلام

در خواستگاری سنتی که بین فامیل های خیلی نزدیک اتفاق میوفته معمولا روند رایج خواستگاری سنتی طی نمیشه ( مثلا دختر عمو و پسر عمو )، مثلا به این صورته که مادر پسر موضوع رو با خانواده دختر مطرح میکنه و خانواده دختر هم موضوع رو با دخترشون در میون میذارن تا فکرهاش رو بکنه و جواب بده و بعد اگه نظرش مثبت بود اعلام میکنند و خانواده پسر به صورت رسمی با گل و ... به خاستگاری دختر میرن و میشینن صحبت میکنن و اگه دختر و پسر شرط خاصی نداشتن و مشکلی نبود یه جلسه دیگه بله برون و مابقی ماجرا ... .

حالا سوالم اینه که زمانی که خانواده دختر با دخترشون مطرح میکنن موضوع رو و دختر خانم هم قراره فکرهاش رو بکنه و جواب ( مثبت یا منفی ) بده؛

۱- چقدر زمان باید برای تصمیم گیری و اعلام نتیجه در نظر بگیره و مرسومه؟ ( چون فامیل نزدیک هستن زیاد فکر کردن هم جالب نیست و یه جورایی به خانواده پسر برمیخوره چون در اصل جواب ها تو این جور ازدواج ها مشخصه و دختر خانم چون شناخت خیلی کاملی از طرف مقابل و خانوادش داره شاید یک روزه هم بعد از مشورت با خانوادش بتونه تصمیم بگیره و از طرفی هم زود جواب دادن هم برای خانواده دختر و دختر خانم خوب نیست که نشونه عجله داشتن و منتظر پسر بودن و... هستش). حالا زمان مناسب برای جواب دادن چند روزه ؟ 

۲- برای جواب دادن باید خانواده دختر زنگ بزنن یا خانواده پسر؟ چون در این موارد خانواده پسر که نظرشون صدرصد بوده و دختر رو دیدن و پسندیدن که اقدام کردن و جوری نیست که پشیمون بشن و فقط باید دختر خانم جواب بدن... اگه باید خانواده پسر برای جواب گرفتن تماس بگیرن بعد از چند روز باید زنگ بزنن که نه خیلی زود باشه که شاید دختر خانم تصمیم نگرفته باشه یا خیلی دیر که نشونه بی میلی و زیاد خواستگار این ازدواج نیستن نباشه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فامیلی (۸۹ مطلب مشابه)