سلام

خواستم تو این فرصت انتخاب رشته یه کم منو راهنمایی کنید، خودم واقعا نمیدونم چیکار کنم ؟ من امسال کنکور دادم، نتیجه و اینا هم که بماند! اما با نتیجه مشکلی ندارم، چون رشتم تجربی بود که متنفرم ازش و هیچ علاقه ای بهش ندارم، هیچی هم نخونده بودم . من پارسال تو خانواده برتر پست گذاشتم با این عنوان بازار کار رشته وکالت برای خانوم ها چطوره؟ و گفتم که من به حقوق علاقه دارم ولی خانواده مخالفن و... اون جا از راهنمایی هاتون خیلی استفاده کردم و تا حدودی دستم اومد که حقوق چه جور رشته ایه ، اما الآن رسیدم به انتخاب رشته و تردید دارم ... !

مهندسی کامپیوتر ، علوم مهندسی ، مهندسی اپتیک و لیزر ، مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی رشته هایی هستند که من میتونم تو دانشگاه دولتی شهرستان ها بخونم و من میتونم .

حقوق دانشگاه شیراز ( دوره مجازی، چند روز پیش پست گذاشتم در موردش که ببینم ارزش خوندن داره یا نه که ظاهراً کسی نمیدونست و بی جواب موند سوالم! ) و حقوق پیام نور شهر خودمون رو هم بخونم .

و اما راستش من هیچ وقت نمیخواستم که خانوادم به خاطر درس خوندنم هزینه کنن ( خانوادم وضع مالی متوسطی دارن، همش بهم میگن به فکر هزینه نباش ولی من نمیخوام واقعا، اگه یه وقت نتونن از پسش بر بیان چی؟ )

از یه طرف اون رشته های مهندسی رو هم دوست دارم ولی اگه بخوام دروغ نگفته باشم فقط به خاطر لفظ زیبای مهندس ! در واقع اطلاعاتی در موردشون ندارم . الآن فکر من اینه که من فرصت اینو دارم که این رشته ها رو تو دانشگاه دولتی بخونم و نباید از کنارشون راحت بگذرم، اما یه جورایی میترسم، شناختی ندارم ازشون . از طرفی نسبت به حقوق هم کشش دارم . نمیدونم واقعا چی کار کنم، چطور اولویت بندی کنم، آینده شغلی هم برام خیلی مهمه ...

ممنون میشم راهنماییم کنید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه) آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)