سلام

من دختری ۲۵ ساله ام، یک سوال در مورد ازدواج داشتم لطفا دقیق و بدون هیچ گونه پیش داوری جواب بدین عزیزان .

آیا من در ازدواج سختگیرم؟ پدرم بازنشسته است با حقوق حدود دو میلیون  و یه خونه داریم که قدیمیه و ظاهر خوبی نداره البته وضعمون خیلی بد نیست ولی چون خونه مون فروش نمیره توش زندگی میکنیم اگه فروش میرفت میتونستیم خونه نقلی تر و شیک تر بگیریم ولی متاسفانه خونه ما چون قدیمیه فروش نمیره اصلا .

من دوست دارم خواستگارم ؛

۱ - دارای ایمان و اخلاق بالا باشد یعنی مهربون و دلسوز باشه و خانمش رو درک کنه

۲ - شغلش عنوانش خوب باشه یعنی مثلا کسی نتونه شغلش رو مسخره کنه چون من خیلی خیلی رو این مورد حساسم ، شاید بگین به حرف مردم اهمیت نده ، درسته ، میدونم ولی خوب من اگه کسی به همسرم بگه زشت و بد قیافه یا کند ذهن و بی شعور ناراحت نمیشم و جوابشم میدم ولی این یه مورد رو گریه میافتم . مثلا یکی بهش بگه حمال و احساس میکنم اگه کسی همسرم رو بخاطر شغلش مسخره کنه ناراحت و سر خورده میشه و کارمند یا آزادش فرق نمیکنه نمیخوام شغلش دهن پر کن باشه ها ولی تو عرف جامعه خوب باشه عنوانش

3 - حقوقش از یک میلیون پایین تر نباشه چون واقعا دیگه زندگی خیلی خیلی سخت میشه شاید بگید دیگه با این وضع زندگیت توقعت خیلی بالاست ولی باور کنین اگه با قیمت میوه و نون حساب کنین زیادم نیست و چون خودم تو این شرایط اقتصادیم اینو میگم وگرنه وضعم خوب بود برام مهم نبود چون میبینم همه چی چقدر گرونه

۴ - حتما خونه داشته باشه حتی۴۰ یا ۶۰ متری، حتی بالای خونه پدرش اینا،  یه واحد مجزا باشه حتی تو پایین تر منطقه مون ، حتی یه خوابه با آشپزخانه و توالت و حمام ولی یه خونه ای باشه که نخوایم اول زندگی اجاره بدیم چون اگه بخوایم اجاره بدیم نصف حقوق مون میره برای اجاره و دیگه نمیتونم با هم پیشرفت کنیم .

یعنی موردهایی که دور و برم دیدم دارن تمام حقوقشون رو خرج کرایه میکنن و همش میگن در حد یه الونکم که باشه سعی کن با خونه دارها  ازدواج‌ کنی .

تیپ و قیافه و مدرک دانشگاهی و خانوادش رو  اینکه کارمند باشه یا آزادم دیگه برام فرقی نداره حتی من با اینکه طرف دیپلمم باشه مشکل ندارم

ممنونم از همتون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)