سلام

سخنی با داوطلبین عزیز کنکور دارم که سرنوشت شون برام با ارزش هست. من سه بار کنکور دادم . نه به این دلیل که هیچ رشته ای قبول نمیشدم. یا انتخاب رشته نکردم یا شبانه قبول شدم و نرفتم و هدفم فقط و فقط قبول شدن در روزانه بود چون واقعا می دیدم خواهرم برای پرداخت شهریه چه استرسی رو تحمل کرد .

چون برای خانواده م این مبلغ سنگین بود ،اگر هم نبود کلا تو فازی نبودن و نیستن که برای آینده ی بچه شون سرمایه گذاری خاصی کنن. خلاصه سرتون رو درد نیارم دانشگاه رو قبول شدم و 4 سال درس خوندم و الان چند ساله بیکارم. چون اصلا رشته ی من خصوصا در شهر من بازار کار نداره.

در صورتی که فردی رو میشناسم که با مدرک جهاد دانشگاهی یا علمی کاربردی ( دقیق نمیدونم کدومش درسته ) لیسانس گرفت و ارشدش هم از دانشگاه آزاد. الان هم بهش مهندس میگن و هم کار می کنه ( هر چند استخدام رسمی و ...نیست ) و هم اینکه خیلی جاها رشته ش رو میخوان.

حرفم اینه اگه خانواده پشتیبان تون هست و اگه از پس هزینه شهریه ها برمیاید ،رشته ای رو انتخاب کنید که بازار کار داشته باشه. اگه هم مثل من هستید که نه پول دارید و نه پارتی ، به خدا توکل کنید و روزانه بخونید که لااقل ی لیسانس رو بگیرید.

شاید خدا برای شما چیزهای بهتری رقم زد. البته این تجربه شخصی من بود.

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه)