سلام

ایمان هستم 29 سال دارم .متاسفانه دچار مشکلی شدم که واقعا نیاز به راهنمایی دارم . تا سن 12-13 سالگی مشکل خاصی با رفت و آمد خانوادگی و مهمونی رفتن و این حرف ها نداشتم البته خجالتی بودم اما یه جوری تحمل میکردم ، اما بعد از 13 سالگی  وقتی مهمون میومدم خونه دوست نداشتم تو خونه بمونم ، یا حداکثر در حد یه سلام و احوال پرسی بودم و سریع میرفتم .

خب تا 17 سالگیم مشکلی نبود چون معمولا هر روز با دوستانی که تو مجتمع محل زندگیمون داشتم مشغول بودم و معمولا مدت زیادی خونه نبودم. اما کم کم مشکلاتی برام به وجود اومد که مجبور شدم از دوستانم هم فاصله بگیرم . به همین خاطر بیرون رفتن هام خیلی کم شد .

وقتی مهمون میومد خونه ، میرفتم تو اتاق و سعی میکردم تا رفتنشون تو اتاق بمونم . خلاصه سال ها رو این جوری گذروندم تا به امروز که کلا به خاطر مسائل مختلف که یکی از دلایلش هم من هستم ، مهمونی خونمون نمیاد و مهمونی هم به اون صورت خانواده ام نمیرن ، یه جورایی انگار تنها شدیم .

خیلی پشیمون هستم از رفتار گذشته ام ولی خب منم دلایل خودم رو داشتم برای این رفتارم ( هر کسی مشکلات خودش رو داره ). نمیدونم چیکار کنم ، تمام دوستام رو سالهاست که ندیدم ، اقوام و آشنایان هم همینطور . شاید 12 سال هست خونه عموم نرفتم . با توجه به  این مدت طولانی که ندیدمشون الان دیگه روم نمیشه دوباره برای دیدنشون برم خونه شون یا وقتی اونا میان برم پیششون و دوباره تو جمع مهمونا باشم.

از طرفی ناراحت خانوادم هستم که  به خاطر من مجبور شدن رفت و آمد هاشون رو کم کنن و اونا هم دارن غیر اجتماعی میشن مثل من ، به هر حال دوست و فامیل برای آدم یه جور دلگرمی هستن . متاسفانه خودم دچار اضطراب اجتماعی شدم و هنوز با 29 سال سن بیکار هستم . البته به سختی مدرک فوق لیسانسم رو گرفتم ولی چون بیکار هستم باز این خودش معضلی شده برام که دیگه اصلا نتونم با آشنا و فامیل ارتباط برقرار کنم ، که آبروم نره .

بعد این همه سال با وجود اینکه خیلی رو من حساب باز میکردن ، هنوز بیکارم ...  اگه تجربه ای در این زمینه دارید یا کمکی از دست تون بر میاد ممنون میشم منو راهنمایی کنید ...

میشه بدون دوست و فامیل زندگی کرد ؟ دلگرمی آدم چی باید باشه ؟!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)