به نام خدا
سلام
با توجه به پست های اخیر که درباره مهریه ، تنصیف اموال و حقوق مختلف بود ، تصمیم گرفتم یک پست جمع بندی بزنیم تا در فضایی سالم ( نذر ۱۰۰۰ تا صلوات کردم دعوا نشه ) با هم گفت و گو کنیم .
با توجه به نوسان بازار و تلاطم قیمت های سکه و دلار در هفته های اخیر ، موضوعات این چنینی باب شده ، کما اینکه شاهد هستید در سال گذشته تنها ۶۰۰ هزار ازدواج ثبت شده داشتیم .
بنظر بنده بیشتر از وضعیت نامناسب اقتصادی دو عامل در مجرد ماندن جوانان دسته گل مان موثر است :
عامل اول ) سخت گیری خانواده ها به خصوص خانواده دختر
عامل دوم ) اینکه پسر ها زیر بار هر کاری نمی روند و دختر ها توقع مدیر دارند .
واقعا نمیدونم این دختر ها با خود فکر نمیکنن که اون کارخونه دار یک روز کارگر بود ؟ خوب تو ۲۵ سالگی که نمیشه مدیر بود حتی اگر تحصیلات بالایی داشته باشی ، آنچه که در وجود یک پسر مهم است پشتکار و شم اقتصادی است وگرنه با بابای پولدار ، پولدار شدن هنر نیست ، البته موضوع پست این نیست که بیاییم علل تجرد را بررسی کنیم ، خیر ...
موضوع اینه که چه شروطی باید در عقدنامه ذکر شود تا اجحاف در حق هیچ کس نشه و در عین حال عشق بین زوجین حفظ شود . دختر ها آگاه باشید که رفته رفته تعداد پسرانی که زیر بار مهریه بروند کم و کمتر خواهد شد و آقایان هم باید بدانند که دختر نیز ضمانتی میخواهد، اما ضمانت مرد چه میشود؟
اگر زنی خدای ناکرده در اثر وسوسه ی شیطان اسیر خیانت شد چه ؟ پس هر چه فکر کنیم می بینیم دو طرف حق دارند و ابتدا باید تحقیقات مفصل از خانواده ها انجام بشه ، و طرفین چه پسر چه دختر ، مرض تنوع طلبی را باید در وجود خود ریشه کن کنند .
حال سوالی از خانم ها دارم ؛
آن هم این است که شما تصور کنید مردی یکایک حقوق تان را به شما پرداخت کند ، شما صاحب کار باشید ، کار خانه را هم دو نفری انجام بدید ، آن وقت دیگر مهریه چرا باید پرداخت بشه؟ باور کنید مهریه همچون موریانه ای که به جان چوب میفتد ، برای مردان چنین نقشی دارد .
اما برسیم به موضوع تنصیف اموال؛
خوب اگر آقایی ( یا اصلا خانومی ) اصلا خانومی حقوق ۱۰ میلیون در ماه دارد ، آقا حقوق ۵ میلیون ، و پس انداز خانم بعد ۷ سال در قیاس با آقا اگر در حالت برابر تصور شود دو برابر خواهد بود ، حال چرا باید نتیجه زحماتی که از خانم به آقا می رسد دو برابر نتیجه زحماتی که از آقا به خانم میرسد باشد؟
به نظر بنده به جای تنصیف اموال بهتر است درخواست غرامت را قرار دهیم ، به این صورت که اگر هر یک از طرفین بدون دلیل قصد طلاق دارد باید قسمتی از اموال خود را به عنوان جریمه به طرف بپردازد ، یا تنصیف اموال در صورتی عادلانه خواهد بود که فقط در اموالی که مشترکا با هم خریده ایم ، این عمل را انجام دهیم .
لطفا شما هم پکیج پیشنهادی خود را برای ازدواج مسالمت آمیز ، و شروط ما قبل عقد بیان کنید ، من نیز نظر خود را میدهم :
اگه دختری که برم خواستگاریش ، بخواد از حقوقش بگه بلا فاصله جلسه رو به هم میزنم حتی اگه دختر مورد علاقم باشه ، اما اگه بگه من در برابر حقوق مختلفی که به تو میدم ، یک ضمانتی هم از تو میخوام ، سه دانگ منزل خود ، و همان موضوع غرامت ( در صورتی که بی دلیل بخوام طلاق بدم ) رو امضا میکنم . در عوض حقوق مختلفش دست من باشه که البته اگه دختر مورد علاقم پیدا بشه هرگز سوء استفاده نمیکنم ، اگرم دختر مورد علاقم پیدا نشه ازدواج نمیکنم .
بنظر شما این پکیج خوبه؟


بیشتر بخوانید ...

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)