سلام خدمت همه
بنده پسری هستم بیست و چند ساله و مجرد . مشکل من خیلی مسخره ست،چون چیزی که من ندارم برای بقیه خیلی پیش پا افتاده ست و مشکلی نیست برای بقیه،من خیلی خجالتی و کم حرفم اعتماد به نفس زیر صفرم به شدت منو آدم خنگی جلوه میده در صورتی که همیشه تو مدرسه شاگرد اول بودم و گاهی اوقاتم معلم سوالی میپرسید که جنبه عمومی داشت من میدونستم اما از خجالت دستمو بالا نمیبردم این از این.
و مشکل بعدی اینه که تو حرف زدن با بقیه کلمات یادم میره و نفسم بند میاد که انگار دارم خفه میشم و دست و پا شکسته یه چیزی میگم قلبم تند تند میزنه و شرایط بدی ایجاد میشه .
کلا همه اینا دست به دست هم دادن و از من یه انسان اجتماع گریز ،بی استعداد و ضعیف ساخته ...
مثلا تو محیط کار یه ایده و پیشنهادی به ذهنم میرسه که ممکنه درصدی مفید باشه ولی نمیتونم بگم و ترجیح میدم سرم تو لاک خودم باشه و از جمع ها بیزارم . اینا مشکلاتمه که زندگیم رو فلج کرده مانعی بزرگیه که نمیذاره پیشرفت کنم .
اگه کسی راه حلی چیزی داره بگه شاید کمکم کرد
ممنون

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه) افزایش اعتماد به نفس (۳۸ مطلب مشابه)