سلام به همه ی دوستان

من دختری ۱۸ ساله هستم؛ امسال تازه کنکور دادم؛ رشتمم انسانیه؛ در همه ی مقاطع تحصیلیم جزء شاگردهای ممتاز کلاس و مدرسه بودم، البته به جز اول و دوم دبیرستان که به خاطر شرایطی معدلم چندان خوب نشد ولی نگذاشتم این وضعیت ادامه پیدا کنه و دوباره مثل قبل درس خون شدم و معدل نهایی سوم دبیرستانم ۱۸.۲۴ و معدل سالانه پیش دانشگاهیم ۱۹.۰۵ شد ... البته من نمره رو ملاک قرار نمیدم بلکه درک و فهم دروس رو ملاک قرار میدم وبراش سعی و کوشش میکنم که در نهایت نمرات و معدل میره بالا ...

عاشق درسم؛ و چند وقت دیگه باید انتخاب رشته کنم ولی من بین ۲رشته موندم کدوم رو انتخاب کنم ...

۱. رشته علوم تربیتی ( گرایش دبستان و پیش دبستانی )

۲. رشته مشاوره و راهنمایی .

هر دو رشته رو دوست دارم؛ ولی من فکر میکنم رشته مشاوره و راهنمایی، بازار کارش بهتر باشه ... ، تصمیم دارم به یک یا دو مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته مراجعه کنم ولی دوست داشتم نظرات تون رو در این باره بدونم و ازتون مشورت بگیرم. تو اینترنت درباره شون مطلب هایی رو خوندم کلی خب شما هم راهنماییم کنین .

به نظرتون کدوم یکی بهتره ؟ اطرافیان میگن علوم تربیتی ولی من میگم مشاوره بهتره ... ، البته من هر دو رشته را دوست دارم و هر کدومش رو که بخونم تو زندگی شخصیم به دردم میخوره؛ ولی در مورد بازار کار کدوم بهتره؟

راستی یه سوال دیگه ... ، دانشگاه آزاد برم یا پیام نور ؟ البته من دولتی راه نزدیک که نمیارم؛ راه دورشم فکر نکنم بیارم؛ اگه هم قبول بشم راه دور؛ سختمه و شرایطم جور نیست که برم ... چرا میگم دولتی قبول نمیشم؟ چون به خاطر شرایطی اصلا نتونستم برای کنکور بخونم و توقع هم ندارم که رتبم خوب بشه ...

نمیخواستمم پشت کنکور بمونم؛ بعضی ها شاید شرایطش رو داشته باشن ولی من از نظر روحی نمیتونم پشت کنکور بمونم...

حالا پیام نور بهتره یا آزاد؟ وضع مالی ما هم خیلی خوب نیست... ولی خودم آزاد رو بیشتر دوست دارم...چرا ؟! چون فکر میکنم سطحش بهتر از پیام نوره... چون تو نظرات دیگر سایت ها خوندم پیام نور آدم رو پیر میکنه از بس امتحاناتش سخته و فلان و اینا ...

البته اطرافیانم که دانشجوی دانشگاه پیام نور بودن هم همین رو میگن ...


مرتبط:

رشته مشاوره همون رشته روانشناسیه؟

فرق رشته مشاوره با رشته روان شناسی چیه؟

آینده شغلی رشته های مشاوره و بهداشت عمومی چطوره؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه) آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)