سلام.
خواستگارم با فانتزی هام فرق داره؟!

همیشه تصور می‌کردم با یه پسر مغرور و مومن، خیلی غیرتی و جدی در عین حال عاشق ازدواج کنم. کسی که خانواده سنتی و مومنی داشته باشه و خودشم همین طور، مثلا من مانتویی محجبه ام ولی اون بگه چادری بشو ولی بازم میگم دوستم داشته باشه و بهم ابراز محبت بکنه ولی خب از نوع خیلی احساساتی نباشه.

اما حالا برام خواستگاری اومده که از نظر اعتقادی کاملا معمولی ( من معتقدترم ) مثلا من همیشه نماز میخونم ولی اون گاهی نه همیشه ( بیشتر وقتا میخونه تقریبا )، از نظر اخلاقی میتونم بگم خیلی خوبه حتی از من هم بهتره، احساساتی هست تقریبا، خانواده خیلی مذهبی نداره مثلا عروسی هاشون قاطیه تقریبا ولی دوست داره خانمش با حجاب باشه ( عروسی های ما جدا هست ) و چون خانوادشون حجاب سر ندارند به همسرش فقط اجازه میده حجاب سر نداشته باشه وگرنه باید پوشش درست باشه ( البته اصرار نمیکنه برا سرباز گشتن ).

غیرتی هست نه در اون حد که من میخوام معمولی مثلا از دخترای بدحجاب خوشش نمیاد، همیشه میگه اینا خانواده ندارن جمعشون کنن ( تاکید می‌کنم بد حجاب نه بی حجاب ، امیدوارم به کسی برنخوره ) یا مثلا دختر فامیل شون رو با یه پسر میبینه و میره کلی پسره رو میزنه.... از اینجور نمونه ها دیگه.... ( البته من از برادرم که از دوستانش  هست اینا رو شنیدم) .

از نظر کاری، مالی، خوب بودن خانواده، و تقریبا همه چی دیگه اوکی هست حتی از نظر روانی!

این آقا از همکارای برادرم هم  هست بعد چند وقت قبل که رفته بود جایی خواستگاری برای مشورت رفته بود پیش مشاوری که تو ادارشون هست ( بنا به دلایلی اون ازدواج سر نگرفت که اصلا حرف من اون ازدواج نیست ) بعد حالا برادرم پیش همون روانشناس و مشاور رفت تا از ایشون تحقیق کنه، مشاوره گفت خیلی پسر خوبیه و از نظر اخلاقی و روانی فوق العاده سالمه و در آخر گفته من اگه دختر داشتم بهش میدادم! مثلا ما همیشه میگیم برادرم خیلی پسر خوبیه و خوش به حال زنش ولی اون مشاوره با توجه به شناختی که از جفتشون داره به برادرم گفته که حتی از تو هم تو خیلی از مسائل اخلاقی بهتره ...

برادرم میگن که خیلی با معرفت، قدر شناس، حسابگر و محتاط هست و همینطور میگه از منم ( از خود برادرم ) اخلاقش بهتره. بسیار مودب و با شخصیته، اینو همه میگن در موردش، تا حدی هم خجالتی ... . حالا با این اوصاف خواهش میکنم راهنماییم کنید. خدا شاهده برا کلاس گذاشتن و اینا نیست که این سوال رو پرسیدم واقعا میترسم که باهاش ازدواج کنم بعد از اینکه مثل فانتزی هام نیست پشیمون بشم.

اصلا یه وقتایی فکر میکنم همون فانتزی هم بیاد خواستگاریم جوابم منفیه نمیدونم انگار تند تند معیارامون عوض میشه...

متاهلا شما هم این نگرانی ها رو داشتید، همش با خودم میگم هیچکس کامل نیست و هیچوقت هم قرار نیست اونی که همه چیش مثل فانتزی هامون هست بیاد خواستگاریم...

بچه ها فقط خواهش میکنم رو اصل سوال تمرکز کنید و وارد جزئیات نشید و همینطور باهم دیگه بحث نکنید تا از موضوع اصلی فاصله نگیریم.

از تک تکتون ممنونم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)