سلام دوستان شخصیت شناس آینده

امروز هم با شما هستیم با مطالب حول مزاج که قبلا هم دو پست در موردش توضیح داده شده بود.

همانطور که گفته بودیم از ترکیب کیفیت های چهار گانه ۹ مزاج به وجود می آید که مزاج یکنواخت بود به نام گرم_سرد_تر_خشک و چهار مزاج ترکیبی که عبارت اند از: گرم و خشک_گرم و تر_سرد و خشک_سرد و تر ، و در یک حالت دیگر که تمام کیفیت ها در تعادل است که مزاج متعادل رو شاهدیم.

برخی ویژگی های کیفیت های اصلی گفته شده و بعضی دیگر هم در پست ها بهش اشاره خواهد شد ، حال که بعضی ویژگی های کیفیت های اصلی رو گفتیم آیا می توانید که بگویید مزاج های ترکیبی چه ویژگی هایی دارند؟

ببینید دوستان عزیز من می خواهم که در اصل شخصیت شناسی را آموزش دهم و همه این دانستنی های مزاج که گفته شده و گفته خواهد شد در واقع فقط یک وسیله در این راه است نه اصل کار.

دوستان اگر بخواهید که من تمام ویژگی های مزاج های خالص و ترکیبی را جز به جز، مو به مو و دقیق به عرضتان برسانم حرفی ندارم فقط اینجوری باید بدانید پست های مربوط به خود مزاج فقط شاید صد پست اشغال کند ( حتی بیشتر ) که اینجوری زود زود به اصل کار نمی رسیم پس پیشنهاد من به دنبال کنندگان مطلب این است که علاوه بر اینکه مطالب را می خوانید سعی کنید که در آن تفکر هم انجام دهید و بعضی چیزها را دیگر خودتان بفهمید.

مثال۱: گفته شد گرم مزاج ها زودتر عصبانی می شوند و همین طور گفته شد خشک مزاج ها آب کمتری در بدن دارند پس از برآیند این دو مطلب نتیجه می شود که گرم و خشک ها زودجوش ترین و عصبی ترین انسان ها هستند چون هم گرما دارند هم خشکی.

مثال۲: گفته شد ترها مزاج ها بخشندگی و مهربانی بیشتر دارند حال از این به خیلی صفات اخلاقی دیگر که من اشاره نکردم می توان رسید برای مثال اینکه ۱. خوشبین ترند ۲.خودخواهی و خود پسندی کمتر دارند ۳.جذاب تر هستند و خیلی صفات دیگر. از صفات گرم ها و سردها هم می توان به خیلی از نتایج رسید.

اما یه نکته را فراموش نکنید وقتی به نتیجه ای می رسید فوری آن نتیجه را در ذهنتان ثبت نکنید و اول از درستی آن مطمئن شوید اگر با فکر کردن باز هم ابهام داشتید می توانید سوال کنید من پاسخ گویتان هستم.

نکته دیگر اینکه کسانی که پست ها را دنبال می کنند سعی کنند با انگیزه بیشتری آن را دنبال کنند تا بهتر یاد بگیرند مثلا به کاربردهای بعد از آن فکر کنند، شاید الان پیش خود بگویید که این مطالب خیلی ساده تر از حرفی هستند که یاد نگیریم؛ اما فراموش نکنید که این اول راه است و یه خورده جلوتر که برویم نظرتان عوض خواهد شد.

دقیقا مثل بچه های کلاس اول ابتدایی که ریاضی یاد می گیرند، می گویند به به چه درس باحالی چه شکل های قشنگی، یه جوجه با دو جوجه میشه سه جوجه به به خیلی آسان و جذاب است. اما وقتی جلوتر می روند و به پایه های بالاتری می رسند کارشان به جایی می رسد که به مشاوره می روند و می گویند دانشگاه چه رشته ای برویم که ریاضی نداشته باشد.

در دانشگاه اکثرا به سختی حتی پاس می کنند. حال شخصیت شناسی هم اولش این قدر ساده و پیش پا افتاده است بعدها دیگر اینطور نخواهد بود و دوستان من مخصوصا سعی دارم خیلی آرام آرام جلو روم که مفاهیم به خوبی در ذهنتان جای گیرد اما اگر خود انگیزه نداشته باشید پیشرفت نخواهید کرد. و راستش من همیشه نگران پست های بعدی ام که چگونه بیان کنم که واضح،دلنشین و قابل فهم باشد.

و از خدا می خواهم که این توانایی را به من بدهد که بتوانم به خوبی آموزش دهم.

حال در این صفحه می خواهم استنتاج هایی که تا الان کردید دانستنی هایی را که یاد گرفته اید بیایید به اشتراک بگذارید تا ببینم چگونه پیش می رویم ؟

خدا قوت دوستان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)