سلام دوستان

در خدمتتان هستیم با معرفی مزاج به عنوان یکی از آن ۵ عامل موثر در ؛

شخصیت ، بدن هر فرد ، آب و هوا ، فصول ، حیوانات ، مکان ها ، گیاهان ، مزه ها ، بوها ، رنگ ها و در خیلی از عوامل دیگر دو کیفیت وجود دارد که عبارتند از :

کیفیت اصلی: گرمی سردی

کیفیت فرعی: تری خشکی

قابل ذکر است گرمی و سردی در مقابل هم اند یعنی امکان پذیر نیست که همزمان در بدن یک فرد یا در هر جاندار یا شی دیگر هر دو گرمی و سردی با هم غلبه داشته باشند. یا مزاج گرم است یا سرد یا هر دو به یک اندازه اند و معتدل. تری خشکی هم همینطور است مقابل هم اند. یعنی امکان پذیر نیست هر دو غلبه داشته باشند .

به عبارتی دیگر مزاج هر فرد از نظر کیفیت فرعی یا تر است یا خشک یا معتدل، غلبه همزمان هر دو ممکن نیست. حال با استفاده ترکیب حالات جمعا 9 مزاج خواهیم داشت که عبارتند از :

معتدل، گرم، سرد، تر، خشک، گرم و خشک، گرم و تر ، سرد و خشک، سرد و تر

حال علاوه بر مزاج اصلی بدن هر عضو دیگر هم مزاج دارد و می تواند مزاجی جدا از بدن داشته باشد مانند مغز، قلب، کبد، کلیه، معده که هر کدام در رفتاری از بدن موثر است اما مزاج هایی که در شخصیت موثر اند عبارتند از :

مزاج کل بدن، مزاج قلب و مزاج مغز که دوباره هر کدام پایه و حال دارند. که پایه همان مزاج اولیه و حال مزاج ثانویه است.

در این پست فقط ما به خود مزاج کار داریم و موضوع پست ما خود مزاج کل بدن است و مزاج های قلب و مغز برای پست های بعدی است.

برای یادگیری بهتر مفاهیم پیشنهاد می کنم مانند مربع مشاهده شده در خانه روی یک کاغذ مربع مزاج را بکشید و برای اینکه هماهنگ باشیم در بالای آن خشک و در پایین تر و در راست سرد و در چپ گرم بنویسید و به دیوار خانه تان نصب کنید .

که بدین منوال ؛

مرکز مربع: مزاج متعادل

سمت راست: مزاج سرد

سمت چپ: مزاج گرم

سمت بالا: مزاج خشک

سمت پایین: مزاج تر

سمت راست و بالا ( شمال شرق ): مزاج سرد و خشک

سمت چپ و بالا ( شمال غرب ): مزاج گرم و خشک

سمت راست و پایین ( جنوب شرق ): مزاج سرد و تر

سمت چپ و پایین ( جنوب غرب ): مزاج گرم و تر

و قسمت ها را کاملا مجزا کنید.

یا به عبارتی دیگر شکل شکل نشان داده شده را طوری به دیوار نصب کنید که خشک بالا و تر پایین باشد ( نود درجه به راست انتقال دهید )

شخصیت شناسی

 

شخصیت شناسی

دوستان چون اطلاعات درباره مزاج در سایت ها و تلگرام خیلی است و شما می توانید با یک سرچ راحت در گوگل به خیلی از مفاهیم دسترسی داشته باشید. من دوباره همه عوامل را اینجا نمی آورم پیشنهاد می کنم کسانی که پست ها را تا اینجا دنبال کرده اند با مراجعه به سایت ها اطلاعاتی که در ابتدا لازم است به دست آورند و بعد من دو نمونه اطلاعات را در اختیارتان خواهم گذاشت .

۱. اطلاعاتی که در سایت ها ناهماهنگ است و در هر سایتی یک چیز نوشته شده، من درست آن ها را در اختیارتان خواهم گذاشت.

۲. اطلاعاتی را که کمتر در سایتی نوشته شده و کمتر در دسترس است، من در اختیارتان قرار خواهم داد.

پیشنهاد می کنم تا قبل از پست بعدی خوب در این مورد مطالعه کنید تا مفاهیم بعدی را بهتر یاد بگیرید و اگر سوالی داشتید من در خدمتتان هستم

پیروز باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)