سلام دوستان عزیز

امروز دوباره با مطالب شخصیت شناسی در خدمت تان هستیم.

نگاهی به ازدواج بیندازیم. خوب دقت کنیم متوجه چه می شویم ؟ بعضی ها در گذر زمان ظاهرا صمیمت رابطه شان کمرنگ شده ولی بعضی دیگر همچنان صمیمی اند. بعضی ها مثل روزهای اول شور و شوق ندارند ولی بعضی دیگر انگار روزهای اول ازدواجشان است. بعضی انگار خیلی با هم تفاهم و یکپارچگی ندارند ولی بعضی دیگر انگار در همه زمینه ها با هم هماهنگ هستند . خلاصه بعضی ها خوشبخت تر از بقیه اند ولی بعضی دیگر به آن اندازه نه. چرا؟

جواب یک کلمه است تفاهم؛

چیزی که یک زوج و حتی دو دوست را به هم پیوند می دهد. بعضی زوج ها خیلی با هم تفاهم دارند و همواره بهتر همدیگر را درک می کنند اما بعضی دیگر خیلی تفاهم ندارند و باعث می شود که به مرور زمان از هم فاصله بگیرند. ازدواج ها امروزه طوری شده که افراد بیشتر اینکه دنبال تفاهم و به هم آمدن هم باشند بیشتر دنبال قیافه، پول، خانواده و ... هستند. نمیگم این ها مهم نیست ولی راز خوشبختی تفاهم اخلاقی و فکری است. یک استخر توپ را در نظر بگیرید فرض کنید یک آقایی صاحب آن است و هر چند وقت دو توپ رنگی به طور شانسی از استخر بر می دارد و به هم می چسباند و یک جای بلند می گذارد تا مردم ببیند که به هم می آیند یا نه. بعضی رنگ ها به هم می آیند و با هم ست و زیبا می شوند و مردم هم از زیبایی آن ها تعریف می کنند و این باعث می شود که او آن توپ ها را تغییر ندهد و چون زیباست کنار هم باشند.

اما دو رنگ توپ دیگر که اصلا با هم سازگار نیستند و ست زیبایی درست نکردند و مردم از زیبایی آن تعریف نکردند را او از صحنه بر می دارد و سعی می کند دو توپ را با توپ های دیگری ست کند چون با هم همخوانی نداشتند.

حال ازدواج هم همین گونه است. اگر دو نفر که با هم ازدواج کردند پیوند و همخوانی داشتند و تفاهم اخلاقی داشتند آن موقع ازدواجشان دوام خواهد داشت اما اگر اصلا به هم نمی آمدند و هیچ شباهتی نداشتند آن پیوند گسسته خواهد شد.

حال مثل آن شخص که شانسی دو توپ را به هم می چسباند و شانسی بود که پیوند دو توپ ماندگار باشد یا نه؛ اگر در ازدواج هم، افراد بدون تفاهم و شناخت پیش بروند حکایت آن ها مانند آن دو توپ خواهد شد که شانسی به هم متصل شدند یا با هم ست نخواهند بود و گسسته خواهند شد یا ست خواهد بود و بادوام خواهد بود که هر دو حالت شانسی است.

اما ما باید با شخصیت شناسی انسان این مسئله مهم زندگی مان را از حالت شانسی خارج کنیم؛

یعنی با آموختن شخصیت شناسی طرفی را که برای ازدواج انتخاب می کنیم قبل از ازدواج می شناسیم و بعد انتخاب می کنیم. مطمئنا کسانی می گویند و شما هم شنیده اید که می گویند بعضی ها در دوران آشنایی اخلاق خود را بسیار بهتر از اخلاق واقعی خود نشان می دهند و ما فریب می خوریم و مشکلات دیگری از این قبیل که خود بهتر می دانید اما باید بدانیم که این مشکلات برای شخصی به وجود می آید که از شخصیت شناسی هیچ چیز نداند و اینگونه فریب بخورد اما کسی که در شخصیت شناسی تبحر دارد خیلی راحت می تواند به تظاهرات دروغ فرد پی ببرد و از سطحی ترین چیزها مانند هیکل به بعضی ویژگی ها پی ببرد. مثال آن شخص را به یاد دارید این دفعه او دیگر شانسی انتخاب نمی کند بلکه با چشم باز گزینش می کند.

همین مورد در انتخاب دوست و شریک کاری هم بسیار مهم است.
 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)