سلام

تو بحث معیارای ازدواج دختر و نظرات رو که میخوندم اکثرا از دخترا و پسرا رو مسئله ی قد خیلی تأکید میکردن و جزء معیارای اصلی شون بود. خب اینکه یه دختر قد شوهرش براش مهم باشه از نظر اینکه هم حس تکیه گاهی و هم مردانگی بگیره و این مسائل براش قابل قبول تره.
ولی واسه پسرا چی؟ چرا رو قد تأکید دارن؟ اونا که نیازی به حس پشتیبانی و قدرت یه زن ندارن که از این نظر ناخود آگاه براشون جذاب باشه این موضوع! پس دلیل این همه تأکیدشون به قد بلند برا خانوما چیه؟ من زیاد شنیدم پسرا دخترای ریزه میزه دوست دارن ولی نظرات اینجا رو که خوندم کلا صد و هشتاد درجه فرق داشت با شنیده هام!
یه سوال دیگه دارم از پسرایی که قد خانوم شون براشون مهمه؛ اگه یه دختر از هر نظر تقریبا شرایط خوبی داشته باشه، فقط قدش یه ذره کوتاه تر از حد متوسط باشه قبولش نمیکنید ؟ یا اگه قبولش کنید دیگه مسئله قدش براتون بی اهمیت میشه ؟یا همش تو ذهن تون این موضوع باعث حسرت یا مقایسه میشه؟
من قدم 155 هست ، ظاهر خوبی دارم ، شرایط مالی و اخلاقی خانوادمم خوبه، ولی چند بار پیش اومده که خواستگارم رفتن و پی گیر نشدن. خب این موضوع برام زیاد مهم نیست چون مطمئنا قسمت هم نبودیم. ولی از این نظر که نکنه بخاطر قدم بوده یه کم منو نگران کرده و اعتماد به نفسمو کم کرده. آخه این مشکل که دست خودم نبوده که بخوام درستش کنم.چاره یکی مثل من چیه؟
من خودم قد طرف مقابلم برام مهم نیست ( نه بخاطر اینکه خودم قدم کوتاهه. کلا برام اهمیتی نداره و متوسط برام جذاب تره) ، خب چرا یه پسر اینقدر مسئله قد باید براش مهم باشه که بقیه محاسن یه دختر رو ندیده بگیره و یه دختر رو نپسنده؟
اینقد این مسئله ذهنمو درگیر کرده که خودم و لایق ازدواج و خوشبختی نمیدونم دیگه. میشه یه کم در مورد این مسئله نظراتتون رو بدونم؟
(فقط خواهشا صادقانه و به دور از حس ترحم یا دلداری نظر بدین و این رو در نظر بگیرید که من واسه گرفتن دلداری و حس ترحم بین اطرافیان و دوستای خودم هم میتونستم این سوالم رو مطرح کنم. ولی اینحا پرسیدم چون دوست دارم چشمم رو حقیقت باز تر بشه. نهایتش اینه که این عیب خودمو میپذیرم و باهاش کنار میام)

مرتبط با اختلاف قد در ازدواج:

اختلاف قد چقدر در زندگی مهمه؟

نمی خوام به خاطر اختلاف قد، الکی خواستگارم رو رد کنم

به خاطر اختلاف قد نه میتونم ولش کنم نه ادامه بدم

اختلاف قد 25 سانت در ازدواج مشکل زاست ؟

آیا اختلاف قد و هیکل در آینده برامون مشکل ساز میشه؟

اختلاف قد در ازدواج

اختلاف قد 70 سانتی مشکل ساز میشه ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)