سلام دوستان

میخواستم ازتون خواهش کنم یه کم دیدتون رو نسبت به "تک فرزند" ها تغییر بدید! چرا به خاطر اینکه یه سری موارد استثنا از بعضی افراد دیدید به همه نسبت میدید؟ ببینید میخوام در مورد یک سری از ویژگی های تک فرزند بودن بنویسم براتون ...

اون چیزی که من به عنوان یک دختر هستم و تک فرزند های دختر دیگه ای هم که اطرافم بودن همین مدلی با همین ویژگی ها بودن:

1.تک فرزند ها اصلا "لوس" به معنای وابسته بودن به خانواده نیستند. در صورتی که هر جا بیان کنی که من تک فرزندم انگ لوس بودن رو بهت میچسبونند. اتفاقا باید بگم تک فرزندها بسیار بسیار مستقل تر از خیلی افراد دیگه تربیت میشن.

چرا؟

چون پدر که  بیشتر اوقات سر کار و اگه مادر هم شاغل باشه کلا اون دختر یا پسر تنهاست و باید خودش کارهای خودش اعم از شخصی و غیر شخصی رو انجام بده ، یه جورایی باید خونه رو مدیریت کنه. من خودم همیشه وظیفه غذا پختن رو به عهده داشتم چون هم مادر و هم پدرم شاغل بودند.

یا اینکه میتونم بگم روابط اجتماعی شون نه تنها ضعیف نیست بلکه خیلی هم بی عیب و نقصه. چون مثلا حتی در سنین کم وقتی نیاز به یک وسیله ای داشتی و پدر و مادر نبودن و مجبور بودی خودت بری تهیه کنی از همون سن آداب و معاشرت نحوه برخورد را با دیگران یاد گرفتی.

به نظر من خیلی وقت ها داخل خونواده ها پیش میاد که یه مسئولیت سنگینی رو دوش فرزندان میافته .خب در خانواده های پرجمعیت این وظیفه بین بچه ها تقسیم میشه اما یک خانواده تک فرزند کل اون مسئولیت رو دوشه همون فرزنده و باید از پسش بر بیاد اونم به تنهایی.

تک فرزندان یاد گرفتن تنهایی از پس مشکلات شون بر بیان. چون وقتی با مشکلی مواجه میشن خواهر یا برادر بزرگتری وجود نداره که بری باهاش مشکل و غم و غصه خودتو شریک بشی و منتظر کمکش باشی.

پس یاد میگیری همیشه خودت عقلانی با مشکلاتت دست و پنجه نرم کنی و حلشون کنی. آیا همه این موارد و حتی بیشتر کافی نیست برای اینکه مستقل بودن تک فرزند ها را باور کنیم و انگ لوس بودن بهشون نزنیم؟

یا اینکه تا شنیدیم فلانی تک فرزنده انگار با یه آدم خاص مواجه شدیم و مدام بگیم یعنی چه جوریه و... ؟

یک مورد دیگه اینکه چون تک فرزندها بدون داشتن مهر و محبت خواهر و برادری بزرگ شدن خیلی قشنگ تر میتونند اون عشق با ازدواج رو تامین کنند.

میدونید منطورم چیه؟ ببینید وقتی یک دختر یه برادر داشته باشه شاید یک سری از اون محبت هایی که از جنس مخالف نیاز داره را برادرش بتونه براش تامین کنه . و نسبتا سیرابش کنه اما برای مثال یک دختر تک فرزند که هیچ همدلی نداشته تمام اون نیاز و عاطفه رو از طرف همسرش میخواد و خودش هم تمام اون محبت های نکرده رو برای همسرش خرج میکنه و یا بالعکس پسری که تک فرزنده و طعم محبت خواهر رو نچشیده ... امیدوارم متوجه منظورم شده باشید. البته از موارد استثنا اصلا غافل نشید.

اونایی که برای موارد ازدواج به خاطر تک فرزند بودن طرف سوال براشون پیش اومده بود .باید بگم که از طرز برخورد افراد همه چیز مشخص میشه. شما با برانداز کردن رفتار و صحبت های اون شخص میتونید پی ببرید که ایا تک فرزند لوس و وابسته هستند یا کاملا مستقل.

من بشخصه هر کسی با خودم روبرو میشه و بعد از آشنایی متوجه تک فرزند بودنم میشه تعجب میکنه و میگه اصلا بهت نمیاد. خب اون موقع منم تعجب میکنم میگم مگه باید مثلا شاخ رو سرم داشته باشم یا هر چیز غیر عادیه دیگه...

خلاصه که تا اسم "تک فرزند" میاد همه ی ویژگی های منفی نیاد تو ذهن تون و بدونید مهم خانواده و نوع تربیت اون فرد هستش نه صرفا "تک فرزند"بودنش.

درپناه حق.

یا علی

مرتبط:

مزایا و معایب ازدواج تک دختر با تک پسر

تک پسرم هنوز به سن بلوغ نرسیده از کنترل خارج شده

صفحه گفتگوی تک فرزندان خانواده برتر

چرا باید تک فرزند باشم ؟

من یه خواستگاری دارم که تک فرزنده

تک فرزندم، نمی تونم تشخیص بدم راه زندگی درسته یا نه ؟

تک فرزندم، برای رهایی از تنهایی می خوام در خوابگاه زندگی کنم

چند نکته قابل تامل در مورد دختری که ازش خواستگاری کردم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل تک فرزندان (۱۵ مطلب مشابه)