سلام
سوالیه که ذهنمو مشغول کرده گفتم با عزیزان این سایت در میون بذارم.
نگاهی که قراره به این قضیه بشه نگاه یک مسلمان شیعه است.
در طول تاریخ 124 هزار پیامبر به رسالت مشغول بودند. بعضی هاشون اسم شون در قران آمده و بسیاری خیر! سوالی که مطرحه اینه که مگر نمیگیم حق خوبه ؟ مگر حق چیزی نبود که پیامبران الهی و ائمه معصوم (ع) به دنبال تحقق اون بودند؟ پس چطوره که همیشه افرادی که همراه پیامبر و امام هستند در اقلیت هستند و معمولا هم قدرت کافی ندارند. اگر خوبه پس برای چی تو قوم حضرت موسی مردم به گوساله سامری تمایل نشون دادند و از راه عدالت و حقانیت حضرت موسی دور شدند؟
اگر خوبه برای چی قارون به همراه تعداد کثیری راهشون رو جدا کردند از حضرت موسی؟ اگر خوبه برای چی زمان حضرت نوح کلا چند نفر اعضای خانواده ایشان به دین الهی گرویدند؟ اگر خوبه برای چی بعد پیامبر یهو معاویه و ابوسفیان و چند نفر دیگه که گفتن اسمشون جایز نیست به همراه تعداد بسیار بالای مردم جدا شدند از راه اسلام؟
و در نهایت سوال کلی:
چه چیز باعث میشه این مردمی که از رسول بزرگوار اسلام جدا شدند از مهدی موعود جدا نشوند؟ مردم که عوض نشدند! همون تمایلات در وجودشون هست. بعد ظهور هم پس باید شاهد افت کمیت جامعه اسلامی باشیم. مگر دین حضرت اسلام بر پایه حق نیست؟ خب دین پیامبر هم همین بود. طرفدار پیامبر کم بود الان هم طرفدار حضرت مهدی کم میشه و چه بسا الان هم بسیاز کم هست.

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)