به نام خداوند بخشنده ی مهربان

سلام به همه

چند وقت پیش داشتم یه مقاله روانشناسی میخوندم که میگفت هر چیزی که زیاد برای انسان تکرار بشه یه جورایی وارد ضمیر ناخودآگاهش میشه و ذهنش اون رو به اون سمت سوق میده و به باور اون موضوع میرسه ، خلاصه ی کلام میشه یک کلمه ، تلقین!

تلقین 2 نوع داره : 1- تلقین درونی ، 2- تلقین بیرونی

مثال تلقین درونی :

کسی که همش تکرار میکنه من بدبختم من بیچاره ام و ... ، این بعد یه مدت توی ذهنش حک میشه و به باورپذیری این بیچارگی میرسه و نقش بیچاره رو در زندگی خودش میپذیره

مثال تلقین بیرونی:

مثل پدر و مادری که بچه شون رو هی سرزنش میکنن و میگن ، تو هیچی نیستی ، تو هیچ کاری بلد نیستی ، تو بی عرضه ای و ... یا مثلا جامعه ای که در اون جوانانش کوبیده میشن و میگن اونا عرضه ندارن ( بحث سیاسی ممنوع! ) و بهشون اعتماد نمیکنن .

این ها نمونه هایی از تلقین بود که باهاش آشنا شدیم ، اما آهنگ جزو تلقین های بیرونی به حساب میاد و واقعا روی حس و حال و روحیه و افکار ما تاثیر میذارن ، حتی باعث خودکشی هم میشن!!!

مثل یه سری از آهنگ های دیس لاو ایرانی یا یه آهنگ خارجی که یه مدت پخشش تو انگلستان و آمریکا ممنوع شده! (منظور پخش شدنش از رسانه هاست ) ، آهنگ ها نوعی تلقین بیرونی هستن که با تکرار مداوم زندگی ما رو بهم میریزن!

البته این طوری نیست که شما یه دفعه تغییر کنی و افسردگی و ناراحتی بگیری ، ذره ذره تغییر میکنه ، درست مثل چاق شدن میمونه بعد چند ماه میری روی ترازو یهو میبینی 10 کیلو چاق شدی اونم بدون اینکه حس کرده باشی داری چاق میشی!

برگردیم سر بحث آهنگ ، تا الان به متن آهنگ ها دقت کردید ؟ اگه نه پس بیاید با هم خوب نگاه کنیم ؛

مردن آرزوهام غرق شد قایق من

داره کور میشه چشام اینقده وا مونده

مگه خواب میره نباشی این چشم وا مونده

تو چکار کردی با من سفید شده رنگ موهام

تو چکار کردی با من خورد شدن آرزوهام

همیشه از قرص خواب بدم میومد یادته

این بخشی از اهنگ مهرابه همونی که بعضی از دختران آهنگ هاش رو گوش میدن ، الخصوص دخترایی که شکست عشقی خوردن . شاید بگید خب این آهنگ غمگینه ولی آهنگ های شاد که اینجوری نیستن ، بریم یه آهنگ شاد داشته باشیم ؛

کجای زندگیتم یه رهگذر تو خوابت

یه موجود اضافی توی اکثر خاطراتت

من توی زندگیتم ولی نقشی ندارم اصلا

تو نشنیده گرفتی هر چی که شنیدی از من

بود و نبودم انگار خیلی فرقی برات نداره

معرفی میکنم محسن یگانه هستن!

دیدین حتی آهنگ هاش شاد ما هم ایراد داره ، عجیبه ولی میشه گفت (( بیشتر مشکلات روحی مردم ما ناشی از همین آهنگ هاست ))

اگه ذهنتون یک کوچولو باز باشه و بتونین ربط تلقین بیرونی و آهنگ و مشکلات روحی رو پیدا کنید متوجه منظور جمله ی بالا میشید اگه هم نشدید طبیعتا میاید این زیر شروع میکنید مسخره کردن!

برگردیم سر بحث ؛

حالا شاید بگید الان که من با کسی نیستم خب این ایرادی نداره گوش بدم ، باید خدمت جنابعالی عرض کنم زرشک!

وقتی چیزی توی ذهن آدم حک بشه خیلی خیلی سخت میشه پاکش کرد مگر با تغذیه درست مغز که اونو تو پست بعدی میگم خدمتتون

پس بهتون پیشنهاد می کنم از این به بعد هر آهنگی رو گوش ندید

یاعلی

بیشتر بخوانید ...

دانلود آهنگ - ترمیم روابط زناشویی

بیشتر به آهنگ های کدام خوانندگان داخی گوش می کنید ؟

معرفی آهنگ برای مسافرت های نوروزی با خودرو



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)