با سلام

واقعا سوالی ذهنمو درگیر کرده ...

بنده پسری دبیرستانی هستم که علامت سوالم اون جایی شکل گرفت که متوجه شدم بعد از مدرسه عده ای از بچه ها سیگار میخرن و تا خونه میکشن! ما توی محله بدی نیستیم ولی سیگار محله نمیشناسه! عین قارچ پخش شده! تقریبا از دخترای هم سن و سالم تا دوستانم (متاسفانه) همه در حال دودن . میدونم سیگار یه رفتار ناپسنده و دلم به حال دوستام میسوزه ...

اوایل سال که متوجه شدم سعی کردم جداشون کنم از دود ، قرار ورزش و زمین گذاشتم ، مسخرشون کردم که از لج من نکشن ، خلاصه هر کاری ... هر چیزی که به ذهنم رسید کردم ، اوایل خوب بود تاثیر داشت و مدتی نمیکشیدن اما الان مطمئنم کاملا معتاد شدن!

حساب کنید میخواید یه ساعت زمین فوتبال بگیرید برید مثلا ورزش کنید. ساعتی زیر 70 تومن اصلا پیدا نمیشه ! حالا میخواید همون یه ساعت برید قلیون ، 7 تومن + چایی و کولر !!!

یا شما اگر از مغازه بخواین مثلا یه آبمیوه بگیرین حداقل باید 1500 تومن بدید. حالا چند تا بچه میان تو و دو تا سکه میدن به فروشنده و چند نخ سیگار و ...

خواستم از دوستان خانواده برتر تقاضا کنم علت فروش سیگار به زیر سن قانونی و علت ارزون بودنش چیه؟ اگر مثل کشور های اروپایی دخانیات رو گرون کنن مطمئنا مصرف کننده کاهش پیدا میکنه ! ولی چرا؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مسائل والدین (۵۴ مطلب مشابه)