سلام وقتتون بخیر

در پست قبلی ( دوره زمونه عوض شده ، همه شون ... ) درمورد تاثیر حرف های روز مره حرف زدم ،اما علت بعدی این موضوع میتونه این باشه که ما برخی از بدی ها رو بیشتر میبینیم و اون ها رو به کل افراد نسبت میدیم.

**یعنی یه تعداد محدود با ویژگی نامطلوب معرف یه جمعیت زیاد ( مثلا یه دهه خاص یا یه جنسیت خاص ) میشوند**

چند وقت پیش به این فکر میکردم واقعا دهه ما این همه دختر خراب داره ؟ چرا این همه پسرای فامیل مون و خانواده برتر از دخترای بد حرف میزنن ؟ واقعا دختری خوبی وجود نداره که اینقدر همشون بی اعتماد هستند؟

بعد به اطرافم توجه کردم و واقعا به این نتیجه رسیدم که دخترای خوب و پاک اطرافم از دخترایی که مورد دار هستند تعدادشون بیشتر هست .

یه روز که توی جمع خانواده بودیم به یکی از اقوام ما گیر دادن برو خواستگاری، اونم شروع کرد یه عمر کار کردم برم یه دختر بگیرم که وقتی سر کار هستم فلان کنه !!! برم خواستگاری دخترایی که فقط با حافظ شیرازی رل نزدن !!! برم خاستگاری دخترایی که از سر صبح تا شب سرشون تو اینستاگرامه و عکساشون رو میذارن برای پسرا !!!! برم خاستگاری دختری که معلوم نیست دختره یا نه !!! برم خاستگاری دختری که دلش پیش یکی دیگست !!! برم خاستگاری دختری که یه روزی من هیچی نداشتم زنم نشد!!! و ...

خب منم یه دختر بودم ،خدا رو شکر اون آقا سنش خیلی از من بیشتر بود منم راحت تونستم اظهار نظر کنم ، گفتم من اسم میبرم از دخترای پاک اطرافمون شما اگه چیزی ازشون دیدید بگید ،من اسم ۱۵ دختر گفتم فقط سه تاشون دوست پسر داشتن !!

بهشون گفتم چند تا از خانم های اطراف تون به شوهرشون خیانت کردن؟

فقط یک نفر رو تونست از همسر دوستانش نام ببره!

بهشون گفتم چند درصد از دخترایی که مورد نظر شما هستند تو اینستاگرام عکس ناجور گذاشتن؟

فقط چهار نفر اسم بردن

بهشون گفتم شما خواستگاری همه دخترا رفتید و همه جواب تون کردن؟ گفتن نه!!

چند تا دختر ازدواج کردن که بعدش مشخص شده که دختر نیست ؟ گفتن توی اینترنت هست هزار تا،منم گفتم در عوض اون هزار تا ده هزار تا دختر هم هستند که ازدواج کردن و دختر بودن !!

وقتی به من میگن تو بدی اونم بدون هیچ گناهی میشم آش نخورده و دهن سوخته !!! مسلما بعد یه مدت میگم خوب اش رو هم بخورم دیگه!! بیاید خوبی ها رو جمع ببندیم نه بدی های یه عده محدود رو .

ببینید اینا جای تفکر و تامل داره تعداد دخترا و پسرای خوب جامعه ما خیلی بیشتره من مطمئن هستم .

ولی متاسفانه ماها همیشه در مورد افراد بد جامعه حرف میزنیم . دختر دهه هفتادی دیدم با دوست پسرش فلان ، خب به جاش میشه گفت دختر دهه فلانی دیدم که چقدر نجابت داشت ،خدایی دختر نجیب از دهه هفتاد و هشتاد ندیدید ؟

ازتون خواهش میکنم بیاید یه مدت از این فساد و بی بند و باری حرف نزنیم داریم با ندونم کاری هامون همه چیز رو عادی میکنیم ، داریم خیلی از ارزش هامون رو لکه دار میکنیم. بیاید یه خورده از خوبی ها بگیم مثلا همین جا هر کسی یه نکته مثبت بگه :

مثلا دختر یا پسر دهه فلانی تو اقوام مون فلان اخلاق خوب و ...

" سکوت شلوغ "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)