پاناکوتا دسری بسیار خوشمزه و شیک هست . علاوه بر زیبایی که به سفره، مخصوصا سفره افطارتون میده خوشمزه است و میتونین با درست کردنش دو تا نشون بزنین هم دسر داشته باشین هم یه افطاری مناسب و خوشمزه!

پاناکوتا

مواد لازم پاناکوتا برای چهار نفر!

شیر دو لیوان ، معادل صد گرم  خامه صبحانه یک کاسه ماست خوری معادل صد گرم ، شکر نصف لیوان معادل صد گرم ، پودر ژلاتین دو قاشق غذا خوری (پودر ژلاتین رو هم بصورت کیلویی از مغازه ها و هم بصورت بسته ای میتونین از لوازم قنادیا تهیه کنین) ، وانیل یک قاشق مرباخوری (دلخواه) (ولی باعث خوشمزه تر شدنش میشه)  گلاب (دلخواه و به سلیقه تون بستگی داره) .

برای تعداد بیشتر به همین نسبت مواد رو زیاد تر در نظر بگیرین.

طرز تهیه:
اول دو لیوان شیرتون رو داخل یه ظرف روی گاز میزارین. گرم که شد دو قاشق ژلاتین رو بهش اضافه میکنین و هم میزنین تا ژلاتین در شیر حل بشه و یه محلول صاف و یکدست بدست بیاد. توجه کنین که اگه ژلاتین درست داخل شیر حل نشه باعث میشه که پاناکوتا درست داخل یخچال نبنده و شل باشه...

بعد از حل شدن ژلاتین خامه و شکر رو به شیر اضافه کنین و هم بزنین تا شکر و خامه در شیر حل بشه... حالا اگه دوست داشتین وانیل و گلاب رو به شیر اضافه کنین... تو این مرحله اگه بخواین پاناکوتای قهوه ای و شکلاتی رنگ داشته باشین میتونین شکلات تخته ای داخل شیر بریزین و هم بزنین تا پاناکوتاتون قهوه ای رنگ بشه!! حواستون باشه که شیر نباید بجوشه و قبل از جوشیدن، کار حل کردن مواد رو تموم کنین‌.

زیر گازو ببندین و بعد که از داغی افتاد توی قالب دلخواهتون بریزین ، هم توی جام میتومین بریزین و هم توی قالب های ژله و یا قالب های دلخواه دیگه تون .

برای ریختن توی جام یا قالب، اول شیر رو از صافی رد کنین که اگه سرشیر یا ناخالصی داره گرفته بشه و باعث میشه وقتی که دسرتون بست شیک تر باشه و یه پاناکوتای صاف و یکدست داشته باشین. چون پاناکوتا خودش چربه نیازی به چرب کردن قالب ندارین!

اگر بخواین پاناکوتای چند رنگ درست کنین میتونین پاناکوتا رو چند قسمت کنین و هر قسمت رو یه رنگ کنین . مثلا با پودر کاکائو میتونین پاناکوتای قهوه ای و با زعفران پاناکوتای زرد و با رنگ های خوراکی که از لوازم قنادی میتونین تهیه کنین، انواع رنگ هارو درست کنین و داخل قالب بریزین و بذارین داخل یخچال و بعد از نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه که دسر یه ذره خودش رو گرفت رنگ بعدی رو اضافه کنین. نهایتا سه الی چهار ساعت که داخل یخچال باشه کاملا خودش رو میگیره.

برای اینکه متوجه بشید پاناکوتا کاملا بسته انگشت تون رو یذره داخلش فشار بدین اگر حالت ارتجاعی داشت یعنی بسته ولی اگر نرم و شل و آبکی بود و موادش به دستتون چسبید یعنی هنوز نیاز داره که داخل یخچال باشه...

برای در آوردن پاناکوتا از قالب:

اول یه ظرف رو از ابجوش پر کنین و پاناکوتا رو نهایتا بیست ثانیه داخل اب جوش نگه دارین و داخل ظرف مورد نظرتون برعکسش کنین. میتونین با کارد یا دست هم لبه های پاناکوتا رو از قالب جدا کنین تا راحت تر از قالب در بیاد...

برای تزیین روی پاناکوتام میتونین از اسمارتیز یا شکلات مایع استفاده کنین....

دسر خوشگل شما آمادست.


آشپزخانه:

دستور پخت اکبر جوجه، یک غذای اصیل مازندرانی

طرز تهیه کاچی (تافته)

درخواست آموزش درست کردن ته دیگ ترد

دستور پخت آش عباسعلی

طرز پخت خورشت خلال بادام، یک غذای اصیل کرمانشاهی

طرز پخت شیرینی گل محمدی (شیرینی دانمارکی)

آموزش پخت کشکاب


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آشپزخانه خانواده برتر (۴۹ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)