پس از این که خانمی به سن بلوغ رسید و علائم بلوغ در او ظاهر شد ، که یکی از نشانه های بلوغ خانم ها شروع عادت ماهانه می باشد ، هر ماه باید تخمک گذاری شان آغاز شود ، در طی تخمک گذاری ، طی فرآیندی که در بدن رخ می دهد از تخمدان ها تخمک آزاد می شود .

اما تنبلی تخمدان چیست؟

تنبلی تخمدان یعنی تخمدان ها تخمک گذاری را انجام نمی دهند .

پس به طور کلی چون بارداری با تخمک گذاری در ارتباط مستقیم می باشد ، بنابرای عدم تخمک گذاری ، بارداری را نیز تحت تاثیر قرار می دهد .

توجه!!!!

 خانم هایی که حداقل 2 تا 3 سال از شروع پریودشان می گذرد ، اما دوره های ماهانه مرتب ندارند و علائم تخمک گذاری در آن ها ظاهر نمی شود ، مبتلا به تنبلی تخمدان می باشند .

عوارض تنبلی تخمدان :

تبلی تخمدان عوارضی مانند نازایی ، ابتلا به دیابت باردای ، احتمال سرطان پستان و سرطان رحم ، افزایش چربی خون و احتمال سقط جنین در صورت بارداری را دارد .

اما این ها بدان معنی نیست افرادی که دارای تنبلی تخمدان هستند نمی توانند باردار شوند . بلکه با دارو درمانی ، با کاهش وزن و تحت نظر پزشک بودن میتوانند باردار شوند .

نشانه ها و علائم زیر ، برخی از مهمترین نشانه های تنبلی تخمدان می باشند ، در صورتی که هر یک از خانم ها این نشانه ها و علائم را در خود یافت نسبت به داشتن بیماری تنبلی تخمدان خود هوشیار و آگاه باشد و هر چه زودتر برای جلوگیری از اثرات زیانبار تنبلی تخمدان به پزشک مراجعه کند :

1-    دوره عادت ماهانه نامرتب :

یکی از اولین علائم و مهمترین علامت ها ، داشتن دوره عادت ماهانه نامرتب می باشد . دوره عادت مرتب به این معناست که از اولین روز پریود این ماه تا اولین روز پریود ماه بعد ، حداقل 24 روز و حداکثر 35 روز باشد و به طور خود به خودی بدون مصرف دارو اتفاق بیافتد ، بهم ریختن این نظم نشان می دهد که تخمدانها تخمک گذاری نکرده اند .

2-    نداشتن علائم تخمک گذاری :

تخمک گذاری می تواند نشانه هایی مانند افزایش درجه حرارت بدن ، ترشحات شبیه به سفیده تخم مرغ ، در برخی خانمها درد در ناحیه زیر شکم یا حتی درد در ناحیه سینه باشد .

3-    داشتن اضافه وزن :

اکثر افرادی که دارای تنبلی تخمدان هستند دارای اضافه وزن و هورمون های بهم ریخته نیز می باشند. چون گاهی مواقع چربی سبب زیاد شدن هورمون استروژن و هورمون مردانه می شود . این افراد باید تحت نظر پزشک باشند و وزن خود را کم کند . دیده شده خانم های زیادی که تنبلی تخمدانشان ناشی از اضافه وزن می باشد با کاهش وزن خود تنبلی تخمدانشان از بین رفته است .

4-    پرمویی ، جوش های شدید ، ریزش مو از علائم فردیست که دارای تنبلی تخمدان می باشد .

5-    افزایش هورمون های مردانه که در آزمایشات مشخص می گردد یکی از نشانه های افزایش هورمون مردانه پر مویی از ناحیه صورت و نازک شدن موهای سر و ریزش موها می باشد .


پیشنهاد:

به خواستگارم بگم که تنبلی تخمدان دارم؟

آیا تنبلی تخمدان باعث نازایی میشه؟

کسی هست که در مجردی تنبلی تخمدان داشته و الان بچه دار شده؟

چطور به خواستگارم بگم که تنبلی تخمدان دارم؟

مشکل تنبلی تخمدان رو در خواستگاری باید مطرح کرد

تجربیات تون رو در مورد مشکلات تنبلی تخمدان بگید



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل زنان (۱۸۵ مطلب مشابه)