سلام

دوستان عزیز من پر از حس غم و سردرگمیم

دو ساله چادری شدم. جدا از همه برکت ها و حس خوب و آرامش و امنیتی که برام داشت ولی مسئولیت سنگینی رو دوشم گذاشت که الآن غم و ناراحتی زیادی رو دلمه .

من از وقتی چادری شدم با توجه به نگاه و قضاوت های بدی که نسبت به کوچکترین حرکت و رفتار و نگاه چادری ها بود حساسیت زیادی تو این موارد داشتم که کاری نکنم که باعث بشه دید بقبه به همه چادری ها خراب بشه. همش دچار ترس و ناراحتیم که نکنه یه حرف یا رفتار و نگاه من اشتباه بوده باشه و باعث بشه دید یه عده که منتظرن کوچترین حرکتی از یه چادری سر بزنه و اونو به همه اون قشر نسبت بدن خراب بشه و دید بقبه رو هم خراب کنن و عذاب وجدان و دینی گردنم بمونه .

خودم رو از همه چی محروم کردم. رابطم رو حتی در حد درسی و کاری کم کم با پسرا به صفر رسوندم. همجنس های خودم از اینکه چادری شدم دید خوبی ندارن و فکر میکنن نوع پوشش اونا رو قضاوت میکنم واسه همین هم ارتباط با همجنس هامم محدود به دخترای هم فکر و عقیدم شد. الآن کاملا احساس منزوی شدن و گوشه گیری میکنم و از این بابت غم بزرگی رو دلمه . چون اعتماد به نفسم گرفته شد.

تو رو خدا این ظلم به خانوما نیست که بخاطر یه چادر و قضاوت نشدن باید یکی مثل من این همه به خودش آسیب بزنه ؟ چاره من چیه ؟ دارم به مرز افسردگی نزدیک میشم .

چیکار کنم بتونم اجتماعی تر باشم و بیشتر تو جمع آدما خوش بگذرونم؟ چیکار کنم اینقدر رو همه جیزم حساسیت نداشته باشم و از قضاوت شدن نترسم؟ من از اینکه خودم رو قضاوت کنن نمیترسم از اینکه همه چادری ها رو بخاطر یه اشتباه کوچیکم زیر سوال ببرن وحشت دارم .

دیگه حرف زدن و اجتماعی بودن رو یادم رفته ، میشه کتابی مقاله ای چیزی در مورد اجتماعی تر شدن و شاد و معاشرتی شدن هم بهم معرفی کنید بتونم خودم رو از این وضعیت بکشم بیرون؟


مرتبط:

سلامتی دخترایی که سرشون بره چادرشون نمیره...

چکار کنم تمایل به پوشیدن چادر در من دائمی بشه ؟

خیلی بده که حجابم رو از چادر به مانتو تغییر بدم ؟

احساس میکنم به چادرم علاقه ی قبلی رو ندارم

می ترسم بی حجابی ها باعث بشه از چادرم بدم بیاد

شوهرم مدام اصرار میکنه که باید چادر سر کنم

من نمیخوام چادر سر کنم

نکنه منم جزء کسانی هستم که چادر و چادری بودن رو ضایع میکنن؟

دعا کنید از چادری شدن سرد نشم

چادری ام و توی مدرسه مسخره میشم

چادر منو چاق نشون میده

حس میکنم اگه چادری بشم دیگه هیچکس بهم توجهی نمیکنه

هر وقت چادر بهم حس خوبی نده نمی پوشمش

مدتی هست احساس میکنم چادر حرکاتم رو محدود کرده

بخاطر محل کارم بر خلاف میل قلبی ام چادر سرم میکنم

بهم کمک کنید چادرم رو زمین نذارم

دو دغدغه ی ذهنی یه دختر چادری



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)