سلام

نمیدونم از کجا شروع کنم. من یه دختر خیلی خیلی خجالتیم و زندگیم جهنم شده به خاطر خجالتی بودنم. رشتم انسانیه و امسال کنکور دارم. درسمم خدا رو شکر خوبه و در آزمون های قلمچی رتبه های دو رقمی دارم . عاشق رشته روانشناسی بودم و همیشه میخواستم روانشناسی بخونم، ولی هر چی زمان میگذره بیشتر میفهمم که به درد این رشته نمیخورم، آدمی با این حجم خجالتی بودن چطوری میتونه رشته ای بخونه که همش حرف زدن و کنفرانسه؟ و اصلا ادمی که خودش همچین مشکلی داره چطوری میتونه به بقیه مشاوره درمانی بده؟!

سال ها سعی کردم به این خجالتی بودنم غلبه کنم ولی نتونستم، همش تلقین میکردم که تو میتونی و خجالت نمیکشی و فلان ... ولی وقتی در عمل قرار میگیرم نمیتونم... کافیه یه معلم صدام کنه تا تپش قلبم وحشتناک زیاد شه و تمرکزم رو از دست بدم و دست و پام بلرزه و هر چی که بلد بودمو یادم بره.

آخرشم همه میفهمن که بیش از حد استرس دارم و همین دوباره استرسم رو بیشتر میکنه. چند روز پیش کسی خونه نبود و تلفنمون زنگ زد و منم خواستم به خجالتم غلبه کنم و جواب بدم، ولی طوری تپش قلب گرفتم که صداشو به وضوح میشنیدم و گفتم اگه جواب بدم کسی که پشت تلفنه هم صدای قلبمو میشنوه! و جواب ندادم...

از بچگی خجالتی بودم و هر چی میگذره بدتر میشم، واسه دانشگاه رفتنم خیلی استرس دارم، خود ورود به دانشگاه برام عذاب الیمه چه برسه که بخوام روانشناسیم بخونم!

واسه همین کلا بیخیال روانشناسی شدم،و دارم دنبال رشته ای میگردم که کمترین میزان کنفرانس و روابط اجتماعی رو داشته باشه. کسی چنین رشته ای سراغ داره؟

لطفا بهم نگید که همون روانشناسی رو بخون و به ترست غلبه کن و از این حرفا... چون من هر چقدم تلاش کنم فوقش یه ذره از این خجالتم کم میشه ولی هیچ وقت نمیتونم تبدیل به یه آدم برون گرای اجتماعی بشم...

به روانشناسم نمیتونم مراجعه کنم.نمیفهمم چطوری بعضی ها پیشنهاد میدن برو پیش روانشناس،من حتی نمیتونم تلفن جواب بدم چطوری برم پیش روانشناس آخه؟

لطفا لطفا ازتون خواهش میکنم رشته هایی که بتونم تحملشون کنم رو بهم معرفی کنید... مهم نیس بهش علاقه نداشته باشم، فقط کنفرانس و حرف زدنش کمتر باشه. به این نتیجه رسیدم علاقه مهم نیست چون اگه استعداد نباشه علاقه رو هم به نفرت تبدیل میکنه.


مرتبط با خجالتی بودن:

یه پسر خجالتی هستم، چطور ازدواج کنم؟!

از چیزهایی که خجالت آور نیستند، خجالت میکشم

چیکار کنم بتونم تو جمع، بدون خجالت حرفم رو بزنم

من چیکار کنم خجالتی نباشم؟

از کم رویی، ترس، ضعف و شکست خسته شدم

کم رو هستم و روابط عمومی ضعیفی دارم

خجالتی هستم و اصلا نمیتونم با جنس مخالف ارتباط برقرار کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه)