دوران عقد زمانی آغاز میشه که دختر و پسر به این نتیجه ی قطعی رسیدند که می تونن با هم زندگی کنن . این دوران معمولا با یه جشن هر چند کوچیک شروع میشه . عاقد یا همون کسی که خطبه ی عقد رو می خونه در جشن حاضر میشه و ابتدا بله رو از دختر و پس میگیره و خودش رو وکیل اون ها می کنه . بعد هم خطبه خونده میشه و اون دختر و پسر به هم محرمیت دائمی پیدا می کنند . 

کسانی هم که به هر دلیلی نتونستند عاقد رو به محل جشن بیارن یا اصلا جشن نگرفتند ، به دفتر عاقد مراجعه می کنند و اون جا خطبه ی عقد جاری میشه .

بعد از محرم شدن ، دختر و پسر یه مدت زمانی رو در این دوران سپری می کنند تا زمانی که مقدمات جشن عروسی رو فراهم کنند . به این فاصله ی زمانی میگن دوران عقد . 

این دوران فواید زیادی داره . مثلا دختر و پسر کم کم آماده میشن برای مستقل شدن . رابطه ی جنسی در این دوران بر خلاف زمانی که صیغه ی غیر مدخوله بین اون ها جاری شده بود ، کاملا آزاد هستش . یعنی دختر و پسر می تونن تا تهش برن !

ولی ...

پیشنهاد میشه که دندون رو جیگر بذارن و صبر کنن . دلایل زیادی برای این منع وجود داره . مثلا اگه دختر و پسر خرابکاری ! بکنن دیگه شب زفاف و عروسی برای اونا بی معنی میشه . 

دلیل دیگه این که اومدیم و بعد از مدتی دختر یا پسر پشیمون شدند . اگه خرابکاری صورت گرفته باشه ، دختر که الان دیگه باید بهش زن بگیم ، در ازدواج مجدد به مشکل بر می خوره . چون اغلب پسرها مایل هستند که با دختر باکره یا به قول خودشون دست نخورده ازدواج کنند . 

خوشبختانه یا متاسفانه پسر که مشکل چندانی نداره ! می تونه دوباره بره سراغ یه دختر باکره ی دیگه !

برای همین بعضی از والدین ، به دخترها اجازه نمیدن که زیاد با شوهرش رفت و آمد کنه . حتی بعضی ها براشون بپا میذارن !!! اگه یه روزی دو تا دختر رو با یک پسر دیدید ، یا دیدید که یه دختر کوچولو یا پسر خردسال همراه یه دختر و پسریه که بهشون نمیاد زن و شوهر باشند ، بفهمید که به احتمال فراوان یکی از دخترها یا اون کوچولو گزارشگر تشریف دارن !

موفق باشید


مرتبط:

در اولین شب عقد چی به هم بگیم ؟

در شب اول عقد رابطه کامل داشتیم، الان پشیمونم

در اولین شب عقد چی به هم بگیم ؟

تازه عقد کردم، خانمم میگه تو زن داری بلد نیستی

اوایل عقد مگه نباید اوج خواستن باشه؟

ظاهر یه خانم در دوران عقد چطور باید باشه ؟

نگرانم نتونم شوهرم رو در دوران عقد راضی نگه دارم

می خوام سر سفره عقد بشینم ولی استرس دارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
واژه نامه (۱۵ مطلب مشابه)