سلام

دختری ۱۸ ساله هستم که خیلی مذهبی نیستم اما اعتقاداتی دارم و نماز می خونم. مدتیه چند تا سوال در مورد حجاب خانم ها در نماز برام به وجود اومده و هیچ جوابی براش پیدا نکردم. در سایت های مذهبی هم پرسیدم اما پاسخ قانع کننده ای نگرفتم.

سوال ۱- چرا خانوم ها وقتی تنها هستن و یا در کنار محارمشون دارن نماز می خونن باید حجاب کامل ( البته به جز روی پا ) رعایت کنند؟ اگر قراره پاسخ بدین که برای احترام بنده به خدا، پس چرا آقایون با یک شورت هم می تونن نماز بخونند و این بی احترامی نیست؟ در یکی ار سایت های مذهبی خوندم که پوشیدن عبا و لباس مناسب برای مردان هنگام نماز مستحبه و این جا یک سوال دیگه پیس میاد که چرا لباس مناسب برای خانوم ها واجبه اما برای مردان فقط مستحبه و واجب نیست؟

سوال ۲- بر فرض، لزوم حجاب موقع نماز برای خانوم ها رو قبول کردیم اما اصلا این حکم از کجا اومده؟ من تمام سایت ها رو شخم زدم اما دریغ از یک آیه، یک حدیث و حتی یک روایت معتبر که در این مورد گفته شده باشه.

سوال ۳- وقتی این سوال هام و تردیدم رو با خانوادم در میون گذاشتم متاسفانه چون خودشون جوابی نداشتن بهم گفتن کافر شدی و خدا الکی چیزی رو نمیگه ( اتفاقا یکی از سوال هام این بود که خدا دقیقا کجا این حکم رو گفته ) خلاصه اگر شما هم همچین شرایط مشابهی داشتین و اختلاف نظر با خانواده داشتین در این جور مسایل چطور قانعشون کردین؟

پیشاپیش از کسانی که می خواهند بگن که یه سری مسائل رو باید بدون دلیل پذیرفت چون ما نمیفهمیم و باید گفت سمعا و طاعتا و ... ممنونم. اما من فکر می کنم خدا الکی عقل نداده و در قرآن هم این همه تفکر و و تعقل رو و ... رو بی خود نگفته.

با تشکر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل زنان (۱۸۵ مطلب مشابه) نماز خواندن (۷۷ مطلب مشابه)