سلام

یکی از مواردی که قبل از شب زفاف باید عروس و داماد و همین طور خانواده های اون ها باید در موردش توافق کنن ، رسم و رسومات خاصی هستش که هر کدوم از اون ها دارن .

معمولا برای این که شب اول عروسی با کمترین اختلاف به پایان برسه و زندگی یه زوج با دلخوری و درگیری شروع نشه ، بهتره که خانواده ها انعطاف بیشتری از خودشون نشون بدن .

رسم و رسومات واجب دینی نیستند که اگه به اون ها عمل نشد دینی بر گردن طرفین باشه ، رسم و رسومات معمولا برای زیباتر و خاطره انگیزتر شدن عروسی ها و ... به زندگی ما اضافه شدند . به خاطر همین ممکنه خانواده عروس مثلا رسمی داشته باشن که از نظر خودشون زیبا و واجب باشه ولی داماد و خانواده ی اون حاضر به اجرا کردن اون نباشند .

بنابراین بهتره که در یک جلسه ، در مورد این موارد توافق صورت بگیره . البته چند مرحله قبل تر و موقع انتخاب همسر هم اگه نیم نگاهی به این رسومات صورت بگیره ، امکان درگیری و دلخوری در طی مراسم عروسی و همین طور شب زفاف کاهش پیدا می کنه .

حالا اومدیم و به هر دلیلی سر یه موضوع توافق صورت نگرفت ، آیا میشه به خاطر یک رسم ، مراسم خاطره انگیز عروسی رو به کام همدیگه تلخ کرد ؟ اجازه ندید همون شب اول عروسی بحث گربه کشون پیش بیاد . اگه واقعا یک طرف ماجرا به اجرای یک رسم اصرار داره و اون رسم هم ضرر چندانی به طرف دوم ماجرا وارد نمیکنه ، من باب کوتاه اومدن ، بهتره که اجازه بدید اون رسم انجام بشه .

بعضی از اختلافات که بعد از عروسی بین خانواده ها ، عروس و مادر شوهر ، داماد و مادر زن و ... پیش میاد ریشه در همین مراسم عروسی داره . مثلا داماد یه کاری می کنه که مادر زن دوست نداره ! همین میشه یه جرقه برای دلخوری های بعدی .

عروس و داماد هایی که رابطه خوبی با خانواده ی طرف مقابل ندارن ، و علتش رو هم نمیدونن ، یه بار دیگه مراسم عروسی ، دوران عقد ، مراسم خواستگاری و ... رو یه بار دیگه مرور کنن ! ممکنه جایی کاری کردید که مثلا مادر زن به دل گرفته ولی به روتون نمیاره ولی روی خوش هم به شما نشون نمیده .

شاید اختلافاتی که به خاطر رسم و رسومات به وجود میاد از نظر شما کم اهمیت بشه ، ولی نمیشه مطمئن بود که طرف مقابل تون هم همین نظر رو داشته باشه .

پس با کوتاه اومدن پیروزمندانه در اجرا یا عدم اجرای رسم و رسومات پایه های اول زندگی رو محکم بنا کنید .

موفق باشید


مرتبط :


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)