سلام

من یه خانم متاهل ۲۳ ساله هستم که عقد کردم و به امید خدا سال آینده قراره مستقل بشیم. سوالم رو فکر میکنم بیشتر خانم های طلبه بتونن جواب بدن اما بازم اگر هر کسی اطلاعاتی داشت ممنون میشم در اختیارم قرار بده.

۱. میخواستم در مورد حوزه های علمیه ی خواهران تهران اطلاعات بگیرم. کدومشون بهتره؟

بهتر بودن از نظر من یعنی اینکه محیطش خیلی خشک نباشه، چون من تو محیط مذهبی رشد نکردم و خودم دنبال دین افتادم. الان هم دلم میخواد درس دین بخونم تا تو محیط دینی باشم و بتونم در آینده دین شناس باشم. عاشق تدریس و کار توی مدرسه و تعامل با نوجوان ها و جوان ها هستم.

مورد بعدی اینکه حوزه ی ولایی باشه و ولایت فقیه و ولی فقیه حاضر رو بهش معتقد باشن و خلاصه انحرافات اعتقادی نداشته باشن.

مورد بعدی هم اینکه منظم و با برنامه باشن. از لحاظ علمی هم سطح خوبی و اساتید خوبی داشته باشن. خلاصه حوزه ش محیط خوبی داشته باشه در کل. خیلی گیجم برای انتخاب مدرسه...

خود ما ساکن جنوب تهرانیم و اگر مستقل بشیم احتمالا طرف شرق ساکن میشیم. اینم از لحاظ محدوده ی جغرافیایی گفتم.

۲. من شش ترم توی دانشگاه رشته ی مهندسی خوندم و آخر سر هم با یه وجود سرخورده، درسمو نصفه نیمه ول کردم. راستش اخراج شدم ولی قبل از اینکه بفهمم اخراج هم شدم دوست نداشتم درسم رو ، و سر امتحانات نمیرفتم و بخاطر همین هم ۳ ترم مشروط شدم و از قوانین هم اطلاع نداشتم و فکر میکردم ۴ ترم مشروطی غیر متوالیه که باعث اخراج میشه ( طبق آیین نامه ی قبل از سال ۹۳ ) اما وقتی بهم گفتن اخراجی انگار از زندان آزاد شده بودم!! از دوران نوجوانی عاشق حوزه بودم...

۳. خانم های متاهلی که تحصیلات حوزوی داشتن، از سطح ۲ و ۳ و ... میشه از تجربیاتشون بگن؟ از اینکه چطور میشه همزمان درس و بحث و زندگی خانوادگی رو مدیریت کرد؟ همسر من یک فرد فعال فرهنگی هست و خیلی دلم میخواد بتونم همراهیش کنم.

ممنون میشم اگر خواهران طلبه تجربیاتشون رو به اشتراک بذارن. خصوصا متاهل ها و مادرهای بچه دار... از برخورد حوزه با متاهل ها و ... بگن هم خوبه

الان هم خیلی دلم میخواد برم حوزه و طلبه بشم. به زبان عربی و قواعد و صرف و نحوش هم خیلی علاقه دارم. البته در حد چیزی که تو دبیرستان خوندیم.

حالا مدارکم دست دانشگاهه ( دیپلم و ... ) البته اصل مدرک پیش دانشگاهیم پیش خودمه. معدل همه سالامم به جز پیش دانشگاهی بالای ۱۹ و نیمه.

الان ترسم اینه که حوزه قبولم میکنه یا نه؟! با وجود اینکه مدارک تحصیلیم ناقصه و ... اگر بخوام از دانشگاه بگیرم نزدیک ۷ میلیون تومن باید پول بدم که ندارم! چون روزانه ی دولتی درس میخوندم.

توی دانشگاه هم خیلی فعال بودم. تو تشکلای مختلف. از لحاظ فرهنگی هم خیلی فعالیت میکنم و نویسنده هستم تا حدودی. نمیدونم اینا میتونه کمک بکنه یا نه...

کسی بوده که با شرایط من رفته باشه حوزه؟! خیلی به نظرات معتبر احتیاج دارم. پیشاپیش ممنونم

واقعا یکی از آرزوهام اینه که بتونم حوزوی بشم و محیط حوزه رو تجربه کنم. دانشگاه خیلی روحم رو آزرده کرده ...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)